9 گوشی برتر برای فیلم برداری؛ برترین ها برای ثبت لحظات خاطره انگیز

به گزارش مجله فیروزی، به لطف پیشرفت چشمگیر کیفیت سیستم دوربین گوشی های هوشمند و اضافه شدن فناوری های پیشرفته، فیلم برداری حرفه ای با موبایل دیگر کار سختی نیست. اگر به دنبال برترین گوشی هوشمند برای فیلم برداری هستید، در این مقاله قصد داریم 9 گوشی هوشمند برتر برای فیلم برداری را به شما معرفی کنیم. گفتنی است که سوژه های این مطلب با تمرکز برای بازار ایران، بر اساس نقد و آنالیز چند مورد از وب سایت هایی معتبر فناوری انتخاب شده و شاید برخی گوشی های مورد علاقه کاربران در این فهرست نباشند.

9 گوشی برتر برای فیلم برداری؛ برترین ها برای ثبت لحظات خاطره انگیز

فهرست محتوا

گلکسی S23 اولترا سامسونگ

آیفون 14 پرو مکس اپل

هواوی میت 50 پرو

پیکسل 7 پرو گوگل

آیفون 13 پرو مکس

شیائومی 12 پرو

گلکسی S22 اولترا سامسونگ

موتورولا اج 30 فیوژن

وان پلاس 10 پرو

گلکسی A73 سامسونگ

شیائومی 13 لایت

سخن خاتمهی

گلکسی S23 اولترا سامسونگ

فهرست راهنمای خرید بهترین گوشی هوشمند برای فیلم برداری را با معرفی و آنالیز بهترین و قدرتمندترین گوشی هوشمند پرچم دار سامسونگ یعنی گلکسی S23 اولترا شروع می کنیم. سامسونگ برای سیستم دوربین قوی ترین گوشی هوشمند خود، سنگ تمام گذاشته و با تغییرات بسیار خوبی نسبت به سیستم دوربین نسل قبلی، آن را روانه بازار گوشی های هوشمند نموده است. گلکسی S23 اولترا از یک سیستم دوربین چهارگانه متشکل از سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی، 10 مگاپیکسلی پریسکوپی و 10 مگاپیکسلی تله فوتو بهره می برد.

مقدار سنسور اصلی این گوشی 1/1.3 اینچ است و از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز چند جهته پشتیبانی می نماید. پرچم داران سامسونگ معمولا در زمینه فیلم برداری عملکرد ضعیف تری نسبت به گوشی های اپل دارند، اما S23 اولترا در این زمینه به طور محسوسی بهتر شده است. دوربین این گوشی قابلیت فیلم برداری 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد که در نوع خودش فوق العاده است و این گوشی را می توان بهترین موبایل سامسونگ برای فیلم برداری به کاربران معرفی کرد.

بعلاوه در پنل جلویی این گوشی شاهد قرارگیری یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی هستیم که اگرچه نسبت به سنسور سلفی 40 مگاپیکسلی S22 اولترا روی کاغذ ضعیف تر است، اما این کاهش مگاپیکسل منجر به کاهش کیفیت عکس های سلفی نشده است. غول کره ای فناوری برای این گوشی از یک نمایشگر 6.8 اینچی از جنس Dynamic AMOLED 2X استفاده نموده که از رفرش ریت 120 هرتزی بهره می برد و تصاویر را با وضوح 1440 در 3088 برای کاربران به نمایش می گذارد. قلب تپنده این گوشی پردازنده 4 نانومتری اسپندراگون 8 نسل 2 است. در نهایت باید به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن با پشتیبانی از سرعت شارژ 45 وات اشاره کنیم.

آیفون 14 پرو مکس اپل

سیستم دوربین همیشه نقطه قوت اصلی گوشی های هوشمند پرچم دار اپل بوده و این موضوع را می توان در گل سرسبد پرچم داران این برند یعنی آیفون 14 پرو مکس به وضوح مشاهده کرد. آیفون 14 پرو مکس با تغییرات بسیار خوبی روانه بازار شده که یکی از این تغییرات در سیستم دوربینش رخ داده است. اپل پس از سال ها استفاده از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، این بار به استفاده از سنسور اصلی تازه 48 مگاپیکسلی 1/1.28 اینچی با فیلتر رنگ Quad bayer در مدل های پروی آیفون 14 روی آورده تا پتانسیل های عکاسی و فیلم برداری این گوشی ها را افزایش دهد. در کنار دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو مکس، باید به دوربین های 12 مگاپیکسلی اولترا واید و تله فوتوی این گوشی نیز اشاره کنیم.

سیستم دوربین این گوشی هوشمند قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را برای کاربران به ارمغان می آورد. بعلاوه، امکان فیلمبرداری Dolby Vision HDR در همه حالت های هر چهار دوربین امکان پذیر است. حالت Cinematic نیز که توجه زیادی به آن شده، در دوربین های اصلی، تله فوتو و سلفی در دسترس کاربران واقع شده است و برای انجام کارهایی نظیر فراوری محتوا بسیار عالی است. آیفون 14 پرو مکس از یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی بهره می برد و این دوربین، همچون دوربین اصلی می تواند با وضوح 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازد.

جدا از سیستم دوربین، این گوشی مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED است که از رفرش ریت متغیر 120 هرتزی و وضوح تصویر 1290 در 2796 پیکسل بهره می برد. باتری 4323 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که از سرعت 15 وات شارژر سیمی پشتیبانی می نماید. تراشه 4 نانومتری تازه A16 بایونیک اپل، قلب تپنده این گوشی است که با 6 گیگابایت حافظه رم و حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی همراه می گردد.

هواوی میت 50 پرو

تحریم های آمریکا ضربه های مالی زیادی به هواوی زده، اما این شرکت محبوب چینی سعی دارد با عرضه محصولات باکیفیت و قدرتمند نظیر گوشی هوشمند پرچم دار هواوی میت 50 پرو باز هم نظر مساعد کاربران را نسبت به خودش جلب کند. فیلمبرداری حرفه ای با گوشی هوشمند میت 50 پرو هواوی بسیار ساده است، چرا که این شرکت از سیستم دوربین بسیار خوبی در این گوشی بهره برده که شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، اولترا واید 13 مگاپیکسلی و پریسکوپی 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابری می گردد. دوربین اصلی این گوشی مبتنی بر قابلیت دیافراگم متغیر است و در زوم بالا نیز عملکرد بسیار موفقی دارد.

  • ر

هواوی امکان فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را در این گوشی هوشمند به کاربران ارائه می دهد و در کل آن ها از نظر فیلم برداری با کیفیت بسیار خوبی روبرو می شوند. بعلاوه باید به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی این گوشی که حفره نمایشگر از آن پذیرایی می نماید نیز اشاره کنیم که این دوربین قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را نیز دارد. پردازنده 4 نانومتری اسپندراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده و حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی آن را کمک می نمایند. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند هواوی باید به نمایشگر 6.74 اینچی OLED با پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی، گواهی ضدآب IP68 و باتری 4700 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ 66 واتی اشاره نمود.

پیکسل 7 پرو گوگل

گوشی های هوشمند پیکسل به داشتن دوربین های قدرتمند معروفیت دارند و این موضوع را می توان در بهترین پرچم دار حال حاضر گوگل یعنی پیکسل 7 پرو به وضوح دید. سیستم دوربین این گوشی هوشمند درست همچون نسل قبلی از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 156 درجه ای بهره می برد، اما ابعاد سنسور اولترا واید آن با افزایش 25 درصدی مقدار روبرو شده و از قابلیت فوکوس اتوماتیک پشتیبانی می نماید. در کنار این سنسور ها، باید به دوربین 48 مگاپیکسلی تله فوتو نیز اشاره کنیم که با پردازش نرم افزاری قادر است زوم دیجیتال باکیفیتی را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل پیکسل 7 پرو به کاربران این اجازه را می دهد تا با کیفیت 4K و با سرعت 60 فریم بر ثانیه به فیلم برداری بپردازند.

سنسور سلفی 10.8 مگاپیکسلی تعبیه شده روی پنل جلویی این گوشی نیز قادر است ویدیوهای کاربران را با کیفیت 4K و با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. گوگل از نسل تازه پردازنده اختصاصی خود یعنی تنسور G2 در این گوشی استفاده نموده که سرعت و عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبل دارد. نمایشگر 6.7 اینچی این گوشی از جنس AMOLED است و از رفرش ریت 120 هرتزی نیز پشتیبانی می نماید. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی پیکسل 7 پرو با حداکثر سرعت 23 وات شارژ می گردد.

آیفون 13 پرو مکس

با توجه به ریجیستر نشدن سری آیفون 14 در بازار ایران، گوشی های سری آیفون 13 به ویژه آیفون 13 پرو مکس همچنان یکی از پرفروش ترین گوشی های پرچم دار در بازار به شمار می رود و سیستم دوربین قدرتمندش نیز، آن را به یکی از بهترین گزینه های موجود برای فیلم برداری تبدیل نموده است. آیفون 13 پرو مکس از یک سیستم دوربین سه گانه متشکل از سه سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی، اولترا واید و تله فوتو بهره می برد. یک حسگر لیدار سه بعدی بی نظیر هم این سیستم دوربین را همراهی می نماید. برای فیلم برداری نیز این گوشی، امکانات بسیار پیشرفته ای دارد. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد و نتیجه کار هم فراتر از انتظار است. بعلاوه باید به لرزشگیر فوق حرفه ای این دوربین که با روش جابجایی سنسور کار می نماید نیز اشاره کنیم که ویدیویی روان و بدون لرزش را برای شما ضبط می نماید. به این قابلیت ها، بعلاوه باید حالت فیلم برداری سینمایی را نیز افزود.

دوربین سلفی آیفون 13 پرو مکس یک سنسور 12 مگاپیکسلی است که از قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می نماید. این دوربین قابلیت فیلم برداری سینمایی را نیز دارد و می تواند با حداکثر رزولوشن FullHD و حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه به انجام وظیفه بپردازد. جدا از بحث دوربین، این گوشی پرچم دار از یک نمایشگر 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED با پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی بهره می برد و تراشه 5 نانومتری A15 Bionic آن نیز از پس اجرای سنگین ترین اپ ها به خوبی بر می آید. حداکثر 6 گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی برای استفاده کاربران در این گوشی در نظر گرفته شده است. باتری 4352 میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز از سرعت شارژ 27 وات پشتیبانی می نماید.

شیائومی 12 پرو

در فهرست بهترین گوشی برای فیلم برداری، محصولات شیائومی نیز به چشم می خورند که گوشی هوشمند پرچم دار شیائومی 12 پرو، یکی از محبوب ترین آن هاست. شیائومی 12 پرو مجهز به یک سیستم دوربین سه گانه است که از سنسورهای اصلی، تله فوتو با زوم دو برابری و و اولترا واید 50 مگاپیکسلی بهره می برد. تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی از نظر وایت بالانس و جزییات، بسیار عالی هستند و نویز زیادی در آن ها دیده نمی گردد. دوربین اصلی این گوشی قادر است قابلیت فیلم برداری 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه و 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه دهد و از لرزشگیر اپتیکال نیز پشتیبانی می نماید. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی نیز قابلیت ضبط ویدیو 1080P با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد.

این گوشی هوشمند پرچم دار شیائومی قدرت خود را از پردازنده 4 نانومتری اسپندراگون 8 نسل 1 تأمین می نماید که حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می نمایند. نمایشگر 6.7 اینچی این گوشی از جنس LTPO AMOLED است و از رفرش ریت 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 1500 نیت پشتیبانی می نماید. شیائومی برای این گوشی هوشمند خود از یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه بهره برده که با آداپتور 120 واتی در عرض کمتر از 20 دقیقه به طور کامل شارژ می گردد.

گلکسی S22 اولترا سامسونگ

قدرتمندترین پرچم دار سال 2022 سامسونگ یعنی گلکسی S22 اولترا از لحاظ قابلیت های فیلم برداری و عکاسی، حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد و یکی دیگر از نمایندگان سامسونگ در فهرست بهترین گوشی برای فیلم برداری به شمار می رود. این گوشی هوشمند پیشرفته مجهز به یک سیستم دوربین چهارگانه است که سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.8 در کنار سنسور 10 مگاپیکسلی پریسکوپی با قابلیت زوم بی نظیر 10 برابری به انجام وظیفه می پردازند. بعلاوه نباید سنسورهای 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 10 مگاپیکسلی تله فوتوی این گوشی هوشمند قدرتمند را از قلم بیندازیم. سنسور اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه و 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد و دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی آن نیز از قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می نماید.

جدا از بحث دوربین، این گوشی هوشمند پیشرفته مجهز به نمایشگر 6.8 اینچی از جنس Dynamic AMOLED 2X است که از رفرش ریت 120 هرتزی و وضوح تصویر 1440 در 3088 پیکسل بهره می برد. اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان مغز متفکر این گوشی به انجام وظیفه می پردازد و حداکثر 12 گیگابایت حافظه داخلی و یک ترابایت حافظه رم آن را همراهی می نمایند. در نهایت باید به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی اشاره کنیم که پشتیبانی از سرعت شارژ 45 وات را دارد.

موتورولا اج 30 فیوژن

اج 30 فیوژن را می توان بهترین گوشی برای فیلم برداری موتورولا در فروشگاه خبرنگاران دانست که از قابلیت های بسیار خوبی بهره می برد و می تواند تجربه خرید بسیار خوبی را برای علاقه مندان این برند رقم بزند. موتورولا اج 30 فیوژن، مجهز به یک سیستم دوربین سه گانه است که از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، اولترا واید 13 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی عمق میدان بهره می برد. دوربین اصلی این گوشی قادر است با کیفیت 8K و با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه و بعلاوه با وضوح 4K و با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازد. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی نیز از قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می نماید.

این گوشی مجهز به نمایشگری 6.5 اینچی از جنس P-OLED با پشتیبانی از رفرش ریت 144 هرتزی و وضوح تصویر 1080 در 2400 است که از پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس به عنوان قلب تپنده بهره می برد. باتری 4400 میلی آمپر ساعتی این گوشی قدرتمند با شارژر سریع 68 واتی شارژ می گردد.

وان پلاس 10 پرو

می رسیم به محصولی فراوری وان پلاس که یکی از قدرتمندترین دوربین های به کار رفته در گوشی های موجود در بازار را با همکاری هاسلبلاد در خود دارد؛ سنسور 48 مگاپیکسلی IMX789 سونی با گگرددگی دیافراگم f/1.8 و با مقدار 1/1.43 اینچ که در کنار سنسور فوق عریض 50 مگاپیکسلی و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو، وظیفه عکاسی و فیلم برداری را در این گوشی بر عهده دارند. این گوشی در زمینه عکاسی و فیلم برداری آنقدر باکیفیت هست که بتوانید روی آن به عنوان یک گوشی قدرتمند حساب باز کنید. وان پلاس 10 پرو قابلیت فیلم برداری 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه و بعلاوه 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه نباید دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند را از قلم بیندازیم.

این گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی LTPO2 Fluid AMOLED است که از رفرش ریت 120 هرتزی و وضوح تصویر 1440 در 3216 بهره می برد. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند نیز به لطف شارژر فوق سریع 80 واتی آن در عرض 32 دقیقه به صورت کامل شارژ می گردد. پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام به عنوان قلب تپنده در این گوشی هوشمند به انجام وظیفه می پردازد.

گلکسی A73 سامسونگ

گلکسی A73 سامسونگ، بهترین گوشی هوشمند میان رده برای فیلم برداری است که از قابلیت ها و امکاناتی بسیار پیشرفته و در حد یک گوشی پرچم دار بهره می برد. این گوشی هوشمند یک سیستم دوربین چهارگانه دارد که سنسورهای 108 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید، 5 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان درون ماژول دوربین آن به چشم می خورند. کاربران این گوشی، امکان ضبط ویدیو با کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه را خواهند داشت و لرزشگیر اپتیکال آن نیز در ویدیوها عملکرد بسیار خوبی دارد. روی پنل جلویی این گوشی هوشمند میان رده سامسونگ، یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 تعبیه شده که از قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می نماید.

گلکسی A73 سامسونگ مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی از جنس Super AMOLED Plus است که علاوه بر پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی، حداکثر روشنایی 800 نیت دارد و تصاویر را با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل به کاربران نشان می دهد. پردازنده اسنپدراگون 778G که به عنوان قلب تپنده این گوشی به انجام وظیفه می پردازد، سنگین ترین اپ ها را بدون هیچ مسئله ای اجرا می نماید و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن با سرعت شارژ 25 وات شارژ می گردد.

شیائومی 13 لایت

فهرست بهترین گوشی برای فیلم برداری فروشگاه خبرنگاران را با معرفی و آنالیز محصولی تازه از سری شیائومی 13، یعنی شیائومی 13 لایت که یک گوشی هوشمند میان رده است، به خاتمه می رسانیم. درون پنل پشتی شیائومی 13 لایت سه سنسور دوربین قرار گرفته که متشکل از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو هستند. دوربین اصلی این گوشی قادر است با کیفیت 4K و حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیوها بپردازد. دوربین سلفی این گوشی نیز دقتی 32 مگاپیکسلی دارد.

این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 6.5 اینچی AMOLED بهره می برد که علاوه بر پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی، وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل را ارائه می دهد. پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 1 و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ 67 واتی از دیگر مشخصات شیائومی 13 لایت به شمار می رود.

سخن خاتمهی

از آنجا که بهره گیری از گوشی های هوشمند برای گرفتن عکس و فیلم برداری میان کاربران بسیار متداول تر از قبل شده، خرید تجهیزات فیلم برداری با موبایل برای آن ها هزینه ای بسیار کمتری نسبت به هزینه خرید دوربین فیلم برداری به همراه خواهد داشت. در این مقاله به معرفی و آنالیز فهرست بهترین گوشی برای فیلم برداری فروشگاه خبرنگاران پرداختیم تا اگر قصد خرید بهترین گوشی برای فیلم برداری را دارید، با توجه به بودجه خود، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

به نظر شما بهترین گوشی هوشمند برای فیلم برداری در بازار کدام است؟ حتما نظرات خود را در این زمینه با ما و سایر کاربران خبرنگاران مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: digitalcameraworld و Tomsguide

سوالات متداول

بهترین گوشی برای فیلم برداری مربوط به کدام برند است؟

بهترین گوشی های مناسب برای فیلم برداری مربوط به اپل و سامسونگ هستند.

قابلیت فیلم برداری 4K به چه معناست؟

فیلم برداری 4K به این معنی است که دوربین گوشی شما قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت چهار برابر کیفیت 1080p HD را دارد.

بهترین گوشی برای فیلم برداری سامسونگ چیست؟

در حال حاضر گلکسی S23 اولترا سامسونگ را می توان به عنوان بهترین گوشی برای فیلم برداری این شرکت معرفی کرد.

آیا تعداد دوربین های بیشتر در یک گوشی، به معنای کیفیت بالای فیلم برداری است؟

خیر. هر یک از دوربین های موجود در گوشی وظایف خاصی دارند و این موضوع به معنی کیفیت بالای فیلم برداری سیستم دوربین آن گوشی نیست.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2066

به "9 گوشی برتر برای فیلم برداری؛ برترین ها برای ثبت لحظات خاطره انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 گوشی برتر برای فیلم برداری؛ برترین ها برای ثبت لحظات خاطره انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید