سرانه بازسازی هر اثر تاریخی گلستان، 50 هزار تومان!

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران/گلستان مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به اینکه در استان 751 بنا و محوطه تاریخی ثبتی داریم، گفت: بر اساس بودجه در نظر گرفته شده، سرانه بازسازی و بازسازی هر اثر ثبتی در گلستان 50 هزار تومان است.

سرانه بازسازی هر اثر تاریخی گلستان، 50 هزار تومان!

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

احمد تجری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنها یک درصد از بودجه استان به بخش صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی اختصاص داده شده که این مبلغ با توجه به ظرفیت های استان در این سه حوزه، بسیار کم است.

وی اضافه کرد: در بودجه سال جاری 3 میلیارد و 400 میلیون تومان برای بازسازی و بازسازی آثار ثبتی میراث فرهنگی گلستان در نظر گرفته شد که با این مبلغ حتی نمی توان بازسازی های اضطراری و برطرف خطر را انجام داد.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با بیان اینکه بین ظرفیت ها و اعتبار در این بخش فاصله زیادی وجود دارد، گفت: اگر گردشگری را یکی از محورهای توسعه استان می دانیم، احتیاج است که همه دستگاه های در این حوزه نقش آفرینی نمایند.

تجری اعلام کرد: با توجه به اینکه در واقع با بودجه دولتی نمی توان برای بازسازی بناهای تاریخی کار خاصی انجام داد، به دنبال مشارکت بخش خصوصی در بازسازی و احیای بناهای تاریخی با نگاه گردشگری رفتیم.

وی اعلام کرد: در حال حاضر بازسازی و احیای 9 بنای تاریخی در شهر گرگان به بخش خصوصی واگذار شده که این کار با اعتبار 30 میلیارد تومان در حال اجرا است و امیدواریم تا خاتمه سال بازسازی و احیای 4 بنا به بهره برداری برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1222

به "سرانه بازسازی هر اثر تاریخی گلستان، 50 هزار تومان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه بازسازی هر اثر تاریخی گلستان، 50 هزار تومان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید