سفر به فضا، از رویا تا واقعیت

به گزارش مجله فیروزی، سفر به فضا یکی از رویاهای کودکیمان بوده است. اما حالا با پیشرفت تکنولوژی این رویا به واقعیت تبدیل شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا با کمپانی های سفر به فضا آشنا شوید.

سفر به فضا، از رویا تا واقعیت

انسان در سال 1969 برای اولین بار پا بر ماه گذاشت. از آن زمان تا کنون دیگر در این زمینه کار زیادی انجام ندادیم. هرچند بعدها بازهم به ماه برگشتیم و چیزهایی فراتر از حد انتظار از حقایق فضا به دست آوردیم، اما تا زمانی که علاقه ای نسبت به سفر به ماه نشان داده نشد پیشرفت چشم گیری در زمینه سفر به ماه انجام نشد. با این وجود، در سال های اخیر تمامی شکرت های بزرگ و کوچک تصمیم گرفتند تا ثابت کنند که ناسا تنها سازمانی نیست که می تواند به این مهم دست بیابد و به کل طرز فکر را ما را در مورد سفر به فضا تغییر دادند.اگر می خواهید بیشتر با این ایده های خلاقانه در مورد سفر به فضا آشنا شوید پس با ما همراه باشید.

در حالی که شرکت های مجری سفرهای فضای شروع به تبلیغات خطوط خود کرده اند و در حال طراحی راکت های خود هستند، این شرکت ها قرار است آینده سفر های فضایی را رقم بزنند. به زودی سفرهای فضایی به راحتی خریدن یک بلیت خواهند شد، با این وجود فعلا این بلیت قرار است قیمت زیادی داشته باشد، اما این مورد هم در آینده حل خواهد شد.

1. Elon Musk

همان طور که انتطار می رود موسسان اسپیس ایکس (spaceX) در صدر این لیست قرار دارند. قبل از ورود ماسک (Musk) به این صنعت، سفرهای هوایی به شدت سخت بود و نیاز به تجهیزات بسیار گرانی داشت و در نهایت هم امیدی به بازگشت نبود. حالا به لطف راکت های نسل تازه این شرکت که قابلیت فرود اتوماتیک را دارد، ناسا و هرشخص دیگری که بخواهد می تواند بدون نیاز به هزینه های سنگین از جو زمین خارج شود. هرچند که هنوز هم گران است اما به لطف این مرد، از قبل مقرون به صرفه تر است.

2. Richard Branson

در گذشته تنها راه برای رسیدن به آرزوی دیدن دنیای خارج از جو زمین، فضانورد شدن بود. حتی اگر در ریاضی هم حسابی تلاش می کردید و از فضای بسته متنفر بودید، بازهم تضمینی نبود که بتوانید به فضا بروید. اما حالا به لطف ریچارد برنسن (Richard branson) و کمپانی اش یعنی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic)، سفر به ماه از رزور یک پرواز به استرالیا هم راحت تر خواهد شد.

3. Jeff Bezos

ریچارد برنسون، بشر دوست بریتانیایی تنها کسی نیست که قصد دارد سفر به فضا را بیش از پیش راحت کند. جف بسوز (Jeff Besoz) و کمپانی اش، بلو اوریجین (Blue Origin) نیز، در پی سفری مقرون به صرفه به فضا هستند. اگر رقابت سفر های فضای بین کمپانی ها تا الان داغ نبود، جف بسوز با دریافت اولین چک از مشتریانیش برای سفر به فضا، این رقابت را حسابی داغ کرده است. فردی که مالک کمپانی آمازون است.

4. Naveen Jain

در حالی که بعضی از کمپانی ها سعی می کنند انسان ها را به فضا بفرستند، نیوین جین (Naveen Jain) و کمپانی اش مون اکسپرس (Moon Express)، قصد دارند تا اولین شرکت خصوصی باشند که خود پا به ماه می گذارند. جین به عنوان اولین کمپانی خصوصی که اجازه دارد به فضا برود، گام های بلندی در راستای سفر های تفریحی و تجاری به فضا برداشته است. به عنوان بخشی از رقابت با پروژه ایکس پرایز گوگل، مون اکسپرس قصد دارد زودتر از هر کمپانی دیگری پا به ماه بگذارد.

منبع: کجارو / tech.co
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1801

به "سفر به فضا، از رویا تا واقعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به فضا، از رویا تا واقعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید