سهم صنعت گردشگری در فراوری ناخالص کشور 6.5 درصد است

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد صبح چهارشنبه درآیین شروع عملیات ساخت بزرگ ترین مجموعه تفریحی و گردشگری سیرجان با اشاره به اینکه در حال حاضر همه ما به این امر مهم و ضروری رسیده ایم که باید گردشگری راه بیفتد، گفت: با توجه به مراحل تهیه برنامه سند ششم توسعه کشور در حوزه گردشگری به وسیله رشد گردشگر و توسعه و اشتغال می توان در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش میزان سطح اتکاء به نفس و نیز ایجاد درآمدهای پایدار گام برداشت.

سهم صنعت گردشگری در فراوری ناخالص کشور 6.5 درصد است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ترکیبی کانادا تابستان 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 9 درصد فراوری ناخالص داخلی کشورهای دنیا از محل صنعت گردشگری است، گفت: امروزه 6.5 درصد فراوری ناخالص ایران به صنعت گردشگری باز میگردد و این مسئله در اشتغالزایی نقش بسیار مهمی دارد.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه پس از توافق وین کوشش دولت تدبیر و امید بر آن بوده تا تصویر مطلوبی از ایران در برابر دیدگان گردشگران خارجی ایجاد کند، توضیح داد: خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اقدامات مؤثری در راستای میل به اهداف توسعه صنعت اشتغالزا و پرسود گردشگری در برنامه ششم توسعه انجام داده است.

وی با ابراز خرسندی از قرار دریافت ایران در صدر مقاصد گردشگری دنیا توسط نشریه نشنال جئوگرافیک و میزبانی فدراسیون دنیای راهنمایان گردشگری در سال 2017 میلادی، اضافه کرد: این مسئله نویدبخش رشد چشمگیر ورود گردشگران خارجی به کشور خواهد بود.

قنات های کرمان و کویر لوت در انتظار ثبت دنیای

رحمانی موحد با تأکید بر اینکه کرمان یکی از استان های مستعد در صنعت گردشگری کشور است، بیان داشت: این خطه دارای استعدادهای بالقوه و بالفعل گردشگری در کنار تاریخ کهن است، بطوریکه تا به امروز 3 اثر استان کرمان شامل ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان و روستای صخره ای میمند در فهرست میراث دنیای به ثبت رسیده که پفراینده ثبت قنات ها و کویر لوت استان کرمان نیز در انتظار ثبت دنیای قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران در شرف ثبت دنیای واقع شده است، بیان داشت: بدون شک این اتفاق مهم به همراه ثبت دنیای قنات های ایران در چهلمین نشست کمیته میراث دنیای یونسکو در ژوئن 2016 در شهر استامبول ترکیه مطرح خواهد شد که درنهایت سبب می گردد، استان کرمان 5 اثر در فهرست میراث دنیای را به خود اختصاص دهد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه استان کرمان آماده جهش بزرگی در صنعت گردشگری است، توضیح داد: خوشبختانه با حمایت مقامات ارشد استان کرمان، بخش خصوصی حضوری بسیار فعالانه در حوزه های مختلف صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در بافت تاریخی این خطه دارد.

رشد 35 درصدی حضور گردشگران خارجی در کرمان

رحمانی موحد به پروژه ساخت بزرگ ترین مجموعه تفریحی و گردشگری سیرجان اشاره نمود و گفت: استان کرمان احتیاجمند احداث چنین پروژه های عظیمی است تا بتواند جوابگو بخشی از احتیاج گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی با بیان اینکه میزان ورود گردشگران خارجی به استان کرمان در طول عمر دولت تدبیر و امید رشد 30 تا 35 درصدی داشته است، اضافه کرد: امیدواریم این فرایند همچنان ادامه داشته باشد.

وی استان کرمان را به عنوان محور مهم و مؤثر در صنعت گردشگری کشور دانست و توضیح داد: حساب ویژه ای بر روی استان کرمان در راستای تحقق اهداف بلندمان در راستا توسعه گردشگری کشور باز نموده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 584

به "سهم صنعت گردشگری در فراوری ناخالص کشور 6.5 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم صنعت گردشگری در فراوری ناخالص کشور 6.5 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید