سهم گردشگری در اقتصاد ملی به حداکثر ممکن ارتقا یاید

به گزارش مجله فیروزی، ایرنا/ براساس سخنان رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی، سهم گردشگری در اقتصاد ملی به حداکثر ممکن ارتقا یاید.

سهم گردشگری در اقتصاد ملی به حداکثر ممکن ارتقا یاید

محمدرضا پورابراهیمی گفت: یکی از اتفاق های خوب در حوزه میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی این بود که مجلس و دولت دوازدهم ساختار و تشکیلات این حوزه را بازنگری کرد و وزارتخانه تخصصی برای این سه حوزه تشکیل شد. مجلس به شکلی با رای اعتماد، اولین وزیر این حوزه را در دولت قبل تعریف کرد که منجر شد مسئولان این وزارتخانه در قبال نمایندگان مردم جوابگو شوند، از طرفی برنامه های وزارتخانه شفاف و تعیین گردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های متنوع کشور برای توسعه جهانگردی و داخلی و خارجی تاکید نمود و اضافه نمود: در دو سال گذشته با پدیده کرونا روبرو شدیم که کل صنعت جهانگردی در دنیا را تحت تاثیر قرار داد، صنعت جهانگردی ایران هم بسیار صدمه دید که خوشبختانه با شتاب گرفتن واکسیناسیون عمومی و مدیریت این بیماری، آرام آرام چرخ صنعت جهانگردی در حال حرکت است.

وی حوزه جهانگردی سلامت را از نمونه های نوین و در حال توسعه در کشور دانست و گفت: خدمات جهانگردی سلامت ایران در میان کشورهای منطقه دارای کمترین قیمت است که باعث جذب بیشتر متقاضی این حوزه شده است. البته این به مفهوم ارائه دارو و مواد بر مبنای ارز ترجیحی به متقاضیان نیست، بلکه ارائه خدمت مانند درمان، جراحی، امور پزشکی و پرستاری، بستری را شامل می گردد. ایران می تواند بجز جهانگردی سلامت، از سایر حوزه های مختلف و متنوع جهانگردی در منطقه و دنیا جهانگرد و عایدی بیشتر کسب کند.

موانع توسعه و رونق جهانگردی باید رفع شوند

پور ابراهیمی گفت: در برنامه ششم توسعه احکام خوبی در بخش جهانگردی با موضوعات متنوع را تصویب کردیم، بخش بیشتر آن اجرا شد و بخش های کوچکی هم باقی ماند. در برنامه هفتم توسعه کشور که دولت در تابستان 1401 باید لایحه آن را به مجلس ارائه کند، جایگاه و نقش صنعت جهانگردی در اقتصاد ملی بیش از گذشته تعیین خواهد شد. بعلاوه سهم جهانگردی در اقتصاد کشور، براساس ظرفیت های داخلی موجود به حداکثر ممکن ارتقا یاید.

رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: آنچه باید هدف گذاری گردد این است که در برنامه هفتم بتوانیم براساس شاخص های حوزه اقتصاد از ظرفیت های فرهنگی طبیعی باستانی کشور هم به ارتقای حوزه جهانگردی یاری کنیم، هم موانع توسعه و رونق جهانگردی را رفع کنیم. امیدوارم ویروس کرونا هم به صورت کامل مهار گردد تا اوضاع کسب و کارهای صنعت جهانگردی به سرعت بهبود یابد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1882

به "سهم گردشگری در اقتصاد ملی به حداکثر ممکن ارتقا یاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم گردشگری در اقتصاد ملی به حداکثر ممکن ارتقا یاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید