صدور پروانه ساخت برای سردخانه های خالی ، 95 درصد سیب فراوری استان بدون مشتری

به گزارش مجله فیروزی، رئیس انجمن صنفی سردخانه داران آذربایجان غربی گفت: برای ساخت سردخانه در استان پروانه ساخت داده می گردد که بیش از حد احتیاج استان است و این موضوع کشاورزی استان را دچار مشکل می نماید.

صدور پروانه ساخت برای سردخانه های خالی ، 95 درصد سیب فراوری استان بدون مشتری

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران مراد آقابالازاده، رئیس انجمن صنفی سردخانه داران آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگاران، با تشریح آخرین شرایط سردخانه های استان اظهار کرد: ظرفیت این سردخانه ها بیشتر از حد احتیاج است با این حال خارج از ظرفیت های فراوری میوه استان، برای ساخت سردخانه در استان پروانه ساخت داده می گردد که این موضوع صنعت کشاورزی استان را دچار مشکل می نماید.

وی گفت: 345 واحد سردخانه در استان ظرفیت بارگیری بیش از یک میلیون تن محصول را دارند. 760 هزار تن از سیب فراوریی در استان در سردخانه های استان نگهداری می گردد و تنها 40 هزار تن آن جذب بازار شده است و حدود 95 درصد از فراوری این محصول کشاورزان روی دستشان مانده است.

آقابالازاده کاهش قیمت، جلوگیری از صادرات، ازدیاد فراوری محصول در استان را از عمده عوامل این موضوع دانست و بر توجه بیشتر مسئولان استانی برای حل این مسائل و تسهیل در صادرات سیب تاکید نمود.

رئیس انجمن صنفی سردخانه داران آذربایجان غربی گفت: میزان فراوری سیب در استان حداکثر یک میلیون و 200 هزار تن است که حداکثر 800 هزار تن آن در سردخانه ها نگهداری می شوند و همواره فضای خالی در سردخانه ها وجود دارد.

در حالی که ظرفیت سردخانه های استان از ظرفیت فراوری سیب در استان بیشتر است، پرویز تومرایی، مدیر صنایع تبدلی و غذایی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگاران، از احداث چندین سردخانه به ظرفیت 400 هزار تن در مناطق مختلف آذربایجان غربی اطلاع داد.

وی گفت: سردخانه در استان آذربایجان غربی اشباع شده است اما براساس اصل 44 قانون اساسی منعی برای صدور مجوز ساخت سردخانه در استان وجود ندارد.

تومرایی استان آذربایجان غربی را قطب سردخانه های کشور مطرح کرد و گفت: بیش از یک سوم از ظرفیت سردخانه های کشور در این استان است و شهرستان ارومیه با 190 باب سرخانه با ظرفیت بیش 350 از هزار تن بیشترین سردخانه های استان و کشور را داراست.

انجمن صنفی سردخانه داران استان تحت پوشش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی است که از سال 74 با عضویت 35 سردخانه در استان کار خود را شروع نموده و از 345 سردخانه موجود در استان فقط 47 سردخانه عضو این انجمن نیستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 531

به "صدور پروانه ساخت برای سردخانه های خالی ، 95 درصد سیب فراوری استان بدون مشتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور پروانه ساخت برای سردخانه های خالی ، 95 درصد سیب فراوری استان بدون مشتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید