طرح فراحزبی سناتورهای آمریکایی برای لغو اختیارات نظامی بایدن در عراق

به گزارش مجله فیروزی، یک سناتور دموکرات و یک سناتور جمهوری خواه طرحی به منظور لغو اختیاراتی که در سال های 1991 و 2002 به رؤسای جمهور آمریکا برای اقدام نظامی در عراق بدون احتیاج به هماهنگی با کنگره اعطا شده بود، ارائه کردند.

طرح فراحزبی سناتورهای آمریکایی برای لغو اختیارات نظامی بایدن در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسینم، سناتور تیم کین نماینده دموکرات ایالت ویرجینیا و سناتور تاد یانگ نماینده جمهوری خواه ایالت ایندیانا طرحی را به مجلس سنای آمریکا ارائه نموده اند که در صورت تصویب آن اختیاراتی که در سال های 1991 و 2002 به رؤسای جمهور آمریکا برای اقدام نظامی در عراق بدون احتیاج به هماهنگی با کنگره اعطا شده بود، لغو می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سناتور تیم کین که هفته گذشته خاطرنشان کرد که دولت بایدن باید در مورد حمله هوایی آمریکا به منطقه البوکمال در مرز سوریه و عراق بدون مجوز کنگره جوابگو باشد، طی بیانیه ای در مورد طرح جدید خود برای محدود کردن اختیارات نظامی رئیس جمهور آمریکا گفت: حملات هفته گذشته در سوریه نشان می دهد که شاخه اجرایی، فارغ از اینکه کدام حزب آن را اداره می نماید، همچنان به بسط اختیارات جنگی خود ادامه می دهد.

وی اضافه نمود: کنگره وظیفه دارد که نه تنها درباره صدور مجوز اقدامات نظامی جدید نظر بدهد، بلکه وظیفه دارد که مجوزهای قدیمی که وجودشان دیگر لازم نیست را لغو کند. اختیارات نظامی اعطا شده در سال های 1991 و 1992 که تقویت کننده حمله به عراق بودند، باید لغو شوند تا از سوءاستفاده از آنها در آینده جلوگیری گردد.

علاوه بر سناتور تیم کین و سناتور تاد یانگ که تدوین کنندگان این طرح هستند، تا به امروز 4 سناتور دیگر از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات حمایت خود را از این طرح اعلام نموده اند.

نمایندگان کنگره آمریکا در دوران ترامپ نیز برای محدود کردن اختیارات نظامی رئیس جمهور و منوط شدن اقدامات نظامی به رأی کنگره کوشش نموده بودند، اما با توجه به اینکه طرح های آنها از حمایت حداقل دوسوم نمایندگان سنا برخوردار نبود، دونالد ترامپ هر بار با استفاده از حق وتوی خود کوشش های آنها را به بن بست می کشاند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1335

به "طرح فراحزبی سناتورهای آمریکایی برای لغو اختیارات نظامی بایدن در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح فراحزبی سناتورهای آمریکایی برای لغو اختیارات نظامی بایدن در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید