لندن در یک نگاه

به گزارش مجله فیروزی، لندن به لطف جاذبه های متعدد دیدنی و تاریخی همیشه یکی از بهترین شهرها در جذب دنیاگرد خارجی بوده است و یکی از مراکز تجاری، اقتصادی و فرهنگی عمده در دنیا به شمار می رود.

لندن در یک نگاه

لندن (London)، مرکز انگلستان و پادشاهی متحد بریتانیا است و بعلاوه بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر در بریتانیا و بزرگ ترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا نیز محسوب می شود. این شهر اروپایی که در کنار رود تیمز قرار گرفته است، قدمتی دو هزار ساله دارد و تاریخ ساخت آن به دوران روم باستان برمی شود. توسعه لندن از قرن 19 آغاز شد و امروزه این شهر مهم ترین شهر انگلستان به شمار می آید و ساختار اداری بسیار گسترده ای دارد.

ساکنان لندن از 270 ملیت مختلف هستند و با بیش از 300 زبان صحبت می نمایند. این تنوع فرهنگی بر جنبه های مختلف زندگی در لندن از غذا و مد گرفته تا موسیقی تاثیر گذاشته است.

زبان رسمی مردم، انگلیسی و واحد پول شان پوند استرلینگ است. شهر لندن طبق آمارهای رسمی جمعیتی بالغ بر 8,136 نفر (در سال 2011) را در داخل محدوده شهری به مساحت 1,572 کیلومتر مربع خود گنجانده است و به عنوان پرجمعیت ترین شهر در اتحادیه اروپا مطرح می شود. شهر کوچک تر سیتی لندن که درون لندن واقع شده، یکی از مراکز مهم مسکونی شهر لندن به شمار میرود و امروزه دو میلیون نفر را در خود جا داده است. مردم لندن از پیروان مسیحی، بودایی، هندو، یهودی، اسلام، سیک و سایر مذاهب یا بدون مذهب هستند.

در سال 2016 لندن ششمین شهر گران و پرهزینه دنیا برای زندگی شناخته شد و با بیش از 72 میلیاردر، بیشترین میلیاردرها را میان دیگر شهرهای دنیا دارد.

لندن، آب و هوای معتدل اقیانوسی دارد و تابستان های گرم و زمستان های نه چندان سرد از ویژگی های آب و هوای این شهر است. بنابراین، هر زمان از سال که اراده کنید، می توانید برای سفر به لندن برنامه ریزی کنید و از این بابت در طول سال هیچ محدودیتی ندارید.

این شهر یکی از قطب های حمل و نقل بین المللی در دنیا و دارای پنج فرودگاه بین المللی است. لندن بزرگ ترین سیستم اتوبوس رانی شهری در دنیا را دارد، به طوری که خدمات به صورت شبانه روزی به وسیله 8500 اتوبوس، بیش از 700 راستا و 19٬500 ایستگاه ارائه می شود. علاوه براین، یکی از مراکز تجاری، اقتصادی و فرهنگی عمده در دنیا است و تأثیر فراوانی در سیاست، آموزش و پرورش، تفریح، رسانه ها، معماری و هنر دارد.

از تماشای های لندن می توان به کاخ باکینگهام، موزه بریتانیا، برج لندن، تاور بریج، ساعت بیگ بن، کلیسا وست مینستر، پارک هاید، چشم لندن، دیوار لندن، گورستان هایگیت، کلیسای جامع سنت پل، کاونت گاردن و موزه مادام توسو اشاره نمود که باید در تور لندن از آن ها تماشا کنید.

تا در لندن هستید می توانید اقلامی نظیر عطر و زیورآلات، شال کشمیر، چای و بیسکوییت، شکلات، خرس تدی هرودز، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوغاتی های خاص انگلیسی نظیر نمونه های مینیاتوری کاخ باکینگهام یا برج ساعت لندن را به عنوان سوغاتی تهیه کنید.

منبع: کجارو / کجارو
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1834

به "لندن در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید