مجوز جدید برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری صادر نمی شود

به گزارش مجله فیروزی، دبیر شورای عالی عتف گفت: تا زمانی که در موضوع ساماندهی مناطق ویژه علم و فناوری به جمع بندی نهایی نرسیده ایم، مجوز جدیدی برای ایجاد این مناطق صادر نمی شود.

مجوز جدید برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری صادر نمی شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، یکصد و هشتاد و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گشت.

دستور کار این جلسه، بررسی و انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف و اصلاحات پیشنهادی در آیین نامه تاسیس و توسعه مناطق ویژه علم و فناوری بود.

مسعود برومند دبیر شورای عالی عتف درباره مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه اعضای حقیقی از بین کاندیداهای عضویت در کمیسیون های تخصصی شورای عالی عتف معرفی شدند و اعضای کمیسیون های دائمی نظر خود را درباره این اعضا بیان کردند و قرار شد اگر اعضا درباره افرادی نظر منفی دارند نظر خود را بیان کنند و در غیر اینصورت انتخاب ها مورد پذیرش است.

وی ادامه داد: همچنین برای سهولت در حضور اعضایی که از استان ها منصوب شده اند قرار شد ویدئو کنفرانس برپا شود.

وی با اشاره به دیگر مصوبات جلسه اخیر درباره مناطق ویژه علم و فناوری، گفت: در جلسه ویژه کمیسیون دائمی طرح اولیه ای ارائه شد و کنندگان پنج استان که منطقه ویژه داشتند مسائل خود را مطرح کردند و مقرر شد با سایر اعضا به جمع بندی برسیم به طوری که از تمام ظرفیت کشور برای توسعه علم و فناوری استفاده کنیم.

به گفته وی، این طرح مورد بررسی بسیار قرار گرفت و در نهایت قرار شد کمیته محدودتر 5 نفره تشکیل شود که هفته آینده فرآیندهای اجرایی و روش کار را بررسی کند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجوز جدیدی برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری صادر نمی شود تا در موضوع منطقه ویژه علم و فناوری به جمع بندی نهایی برسیم؛ این موضوع ساده نیست و تصمیمی است که نتایج آن چند سال بعد مشخص می شود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 255

به "مجوز جدید برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری صادر نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز جدید برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری صادر نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید