مرمت 80 بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده است

به گزارش مجله فیروزی، معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از 80 بنای تاریخی تحت تملک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای مرمت و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شده است.

مرمت 80 بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده است

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، محمد خیاطیان عصر سه شنبه 19 آذر 98 در حاشیه بازدید از پروژه های مرمتی این اداره کل، اضافه نمود: استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی رویکرد این وزارتخانه برای مرمت،حفظ و بهره برداری از آثار تاریخی است.

او گفت: در گذشته وزارت میراث فرهنگی اجازه واگذاری بناهای تاریخی به اشخاص را نداشت و به تازگی براساس برنامه ششم توسعه این امکان ایجاد شده است.

خیاطیان اظهار داشت: روند قانونی واگذاری 57 خانه تاریخی به تازگی صورت گرفته و در مرحله فراخوان واقع شده است.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: کسانی که متقاضی مشارکت و فعالیت در زمینه گردشگری هستند می توانند درخواست خود را در سامانه ثبت نمایند و بعد از آنالیز درخواست، مجوز همکاری دریافت نمایند.

او یادآور شد: راه اندازی این سامانه روند طولانی اداری و نامه نگاری را کاهش داده است.

خیاطیان گفت: متقاضیان در قالب تبصره 18 با پشتوانه صندوق توسعه ملی در حوزه شهری و روستایی می توانند از تسهیلات در زمینه گردشگری بهره مند شوند.

به گفته او، پرداخت تسهیلات سقف ندارد و بسته به وسعت طرح در مناطق شهری، تسهیلات با نرخ 12 درصد و در مناطق روستایی با نرخ 6 درصد تسهیلات پرداخت می گردد.

معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: فعالیت های گردشگری، صنایع دستی و مرمت بناهای تاریخی مشمول دریافت تسهیلات می گردد.

خیاطیان به منظور حضور در آیین شروع ساخت مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه، به استان سمنان سفر کرد. او در این سفر یک روزه از پروژه مرمتی خانه تاریخی حشمت اللشکر سرخه، پروژه در حال ساخت بازارچه صنایع دستی سمنان، موزه بزرگ سمنان و... بازدید کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 388

به "مرمت 80 بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت 80 بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید