مشکل ویزیت متخصص بچه ها ، بیمه تا 14 سالگی را قبول دارد

به گزارش مجله فیروزی، یک فوق تخصص روماتولوژی بچه ها از نحوه پوشش بیمه ای ویزیت پزشکان متخصص و فوق تخصص بیماری های بچه ها در کشور انتقاد کرد و گفت: پوشش بیمه ای ویزیت این پزشکان فقط تا سن 14 سالگی را شامل می گردد.

مشکل ویزیت متخصص بچه ها ، بیمه تا 14 سالگی را قبول دارد

به گزارش مهر، رضا شیاری، صبح یکشنبه در نشست خبری پانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب بچه ها که قرار است از 16 تا 19 مهر 98 در بیمارستان فوق تخصصی بچه ها مفید برگزار گردد، گفت: در کنگره سال جاری همچون کنگره های قبلی، چالش های اورژانس های بچه ها و بیماری های شایع اطفال، مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در مدت 4 روز برگزاری کنگره، بیماری های دستگاه گوارش بچه ها، بیماری های قلبی مادرزادی در بچه ها، آسم، موضوع انتقال خون، تشنج در دوره نوزادی، احیای بچه ها در اورژانس ها، بیماری های ریوی، و همچنین موضوع استفاده از مکمل ها، مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر اجرایی کنگره در ادامه به مشکل پوشش بیمه ای خدمات پزشکان متخصص و فوق تخصص بچه ها اشاره نمود و گفت: بیمه ها تا 14 سالگی را برای خدمات پزشکی اطفال قبول دارند، در حالی که خیلی از کشورها تا 18 سالگی و بعضا تا 21 سالگی را نیز به عنوان کودک و نوجوان می شناسند.

شیاری با عنوان این مطلب که حدود 80 تا 85 درصد بیماران ناگزیر برای ادامه درمان نزد پزشک متخصص و فوق تخصص بچه ها باز می گردند، اضافه کرد: در این شرایط، بیمه ها، ویزیت و خدماتی که ما در نسخه بیمار تجویز می کنیم را قبول ندارند و در نتیجه بیمار مجبور است از جیب هزینه کند.

وی ادامه داد: ما بیمارانی داریم که در یک دوره 4 ساله تحت درمان قرار می گیرند و ضروری است که بیمه در خصوص سن بچه ها تجدید نظر کند.

این فوق تخصص روماتولوژی بچه ها، گفت: اگر یک پزشک عمومی نسخه ای برای بیمار بنویسد، بیمه آن را می پذیرد اما اگر یک متخصص و فوق تخصص بچه ها برای بیماری که بالای 14 سال سن دارد و احتیاج به خدمات تخصص دارد، نسخه ای تجویز کند، بیمه آن را قبول نمی کند و می بایست متخصص یا فوق تخصص بزرگسالان آن را تجویز کند. در حالی که این بیمار، به تخصص پزشک بچه ها احتیاج دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 294

به "مشکل ویزیت متخصص بچه ها ، بیمه تا 14 سالگی را قبول دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل ویزیت متخصص بچه ها ، بیمه تا 14 سالگی را قبول دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید