مقاله: خواص گل پامچال در درمان بیماری ها

به گزارش مجله فیروزی، دم نموده گل پامچال: برای تهیه دمنوش این گیاه مقدار 10 تا 20 گرم از ریشه و گل پامچال را در نیم لیتر آب ریخته 20 دقیقه بخیسانید. سپس با حرارت ملایم اجازه دهید تا جوش آید. 5 دقیقه جوشانده و به مدت 10 دقیقه دم گردد. از این دمنوش روزی 5 فنجان میل گردد.

مقاله: خواص گل پامچال در درمان بیماری ها

کمپرس گل پامچال: برای تهیه کمپرس و استفاده از گل پامچال به عنوان مرهم، 100 گرم از ریشه تازه گیاه را در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید تا حجم آب نصف گردد، سپس پارچه ای را به آن آغشته نموده محل را کمپرس کنید.

همانند سایر گیاهان دارویی مصرف بیش از اندازه و خودسرانه گیاه پامچال مضر است. همچنین توصیه می گردد قبل از مصرف با متخصص طب سنتی یا پزشک مشورت گردد و همراه با داروهای شیمیایی به ویژه داروهای مربوط به بیماری های عصبی مانند داروهای ضد تشنج و ضد افسردگی همزمان مصرف نگردد.

گل پامچال از گل های بهاری است و از اواخر اسفند تا اردیبهشت گلدهی دارد. این گیاه در چمنزارها به صورت خودرو وجود دارد. همچنین کاشت و پرورش آن در فضای سبز و گلدان بسیار ساده است. پامچال گیاهی علفی، چند ساله با برگ های کرکدار بیضی شکل است. بخش های دارویی این گیاه گل، برگ و ریشه گیاه است. برای استفاده دارویی از گیاه، اوایل بهار قبل از رویش گیاه و اوایل پاییز اقدام به جمع آوری ریشه ها می گردد. ریشه ها در این زمان بالاترین مقدار مواد موثر را دارند. همچنین زمان مناسب برای جمع آوری گل ها هنگامی است که کاملا باز شده باشند. گل ها را باید بدون کاسبرگ ها برداشت نمود و در دمای 70 تا 80 درجه سانتیگراد خشک می شوند. برای آشنایی با نحوه کاشت، تکثیر و نگهداری از گل پامچال مطالعه مطلب زیر را پیشنهاد می کنیم.

منبع مقاله: خواص گل پامچال در درمان بیماری ها

انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1742

به "مقاله: خواص گل پامچال در درمان بیماری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خواص گل پامچال در درمان بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید