نخستین ایستگاه متروی برج میلاد تا انتها آبان افتتاح می گردد
به گزارش مجله فیروزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ایستگاه متروی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری باید در سال های گذشته ساخته می شد. همچنین با تمام مسائل موجود، در ماه جاری نخستین ایستگاه (برج میلاد) از 12 ایستگاه مترو افتتاح می گردد.

به گزارش خبرنگاران، سید مناف هاشمی در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، ضمن اشاره به فعالیت و مشارکت افراد مختلف در حفاری تونل، گفت: زمانی که یک کارخانه افتتاح می گردد، بیشترین خوشحالی برای کارگران است چرا که ایجاد اشتغال شان استمرار پیدا می نماید.
او در ادامه اضافه کرد: توسعه ای که در جهت هر پروژه ایجاد می گردد، متعلق به کارگران است. کارگران در این تونل روزانه حداکثر 15 ساعت فعالیت دارند که کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است.
هاشمی با بیان اینکه ساخت ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری، در زمان فعلی دیر است، گفت: این ایستگاه باید در سال های گذشته ساخته می شد. همچنین با تمام مسائل موجود، در ماه جاری نحستین ایستگاه (برج میلاد) از 12 ایستگاه مترو افتتاح می گردد.
معاون شهردار تهران درباره شرایط دستگاه های حفار تونل، شرح داد: درحال حاضر سه دستگاه TBM در شهر تهران، فعالیت می نمایند. یک دستگاه متعلق به قرارگاه خاتم در خط 7 و ایستگاه تبادلی خط 10، دستگاه دیگر در خط 3 به سمت اسلامشهر و دستگاه سوم متعلق به شرکت سابیر در خط 6 است. امید است که یک دستگاه TBM دیگر که در شهر تهران وجود دارد اما زمان طولانی است که فعالیت ندارد، آغاز به کار کند.
ساخت 4 ایستگاه خط 6 در سال 1400
همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: پیمانکار پروژه حفاری تونل (سابیرا) روزانه 7 متر تونل را با دستگاه TBM حفاری می کرد اما امروز این حفاری به 14 مترو در روز رسیده است. منابع اقتصادی خوبی به این پیمانکار تزریق می گردد.
او با اعلام اینکه از 6 کیلومتر جهت تونل، چهار هزار و 800 متر حفاری صورت گرفته است، اضافه کرد: آخرین ایستگاه خط 6 مترو تهران، ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است. در توسعه ایستگاه های خط 6 مترو، چهار ایستگاه اضافه خواهد شد.
به گفته هاشمی؛ ساخت چهار ایستگاه دیگر برای خط 6 مترو تهران در برنامه سال 1400 قرار گرفته است.
معاون شهردار تهران درباره خاتمه اتمام کار حفاری این جهت گفت: اقدامات عمرانی این چهار ایستگاه سال جاری به اتمام می رسد. پیمانکار پروژه باید تا خاتمه سال کار را به شرکت مترو تحویل دهد.
بنا براعلام سایت شهر، وی با بیان اینکه گام بعدی تأمین و تخصیص واگن به این جهت است، اضافه کرد: البته محدودیت های بسیاری در حوزه تأمین واگن و منابع اقتصادی وجود دارد. پیش بینی می گردد که تا خاتمه سال 1400 یا 1401 این جهت به بهره برداری برسد و اگر دستگاه های دولتی کمکی به شهرداری نمی نمایند حداقل مانع انجام کار نشوند. سخت گیری های دولت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در حوزه اوراق مشارکت بسیار کمرشکن و سخت است.
منبع: خبرگزاری ایسنا