ورود سامانه بارشی به کشور

به گزارش مجله فیروزی، سه شنبه و چهارشنبه در غرب، جنوب غرب، شرق، شمال شرق و مرکز ، پنجشنبه و آدینه در شرق و شمال شرق و شنبه در شمال غرب و غرب کشور در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

ورود سامانه بارشی به کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی تازه از غرب کشور و بارش باران در اغلب استان ها،وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان ها و افزایش 6 تا 8 درجه ای دما از پنجشنبه (21 اردیبهشت ماه)در استان های ساحلی خزر و اردبیل اطلاع داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (19 اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به تدریج در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی، چهار محال و بختیاری، خوزستان، غرب اصفهان، ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان و سواحل غربی دریای خزر بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد ریزش تگرگ بعلاوه در بخش هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قم و کهگیلویه و بویراحمد رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: چهارشنبه (20 اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی در بخش هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز، مرکز و شمال شرق کشور و پنجشنبه (21 اردیبهشت) در شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا آدینه و شنبه (22 و 23 اردیبهشت) نیز در برخی منطقه ها شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می رود.

وی ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه در غرب، جنوب غرب، شرق، شمال شرق و مرکز ، پنجشنبه و آدینه در شرق و شمال شرق و شنبه در شمال غرب و غرب کشور در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

ضیاییان در ادامه گفت: چهارشنبه در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش نسبی دما و پنجشنبه در این نواحی افزایش 6 تا 8 درجه ای دما رخ می دهد.

وی اضافه نمود: امروز دریای خزر، سه شنبه و چهارشنبه مرکز و شمال خلیج فارس، پنج شنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و آدینه مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (20 اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، در برخی ساعت ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای 18 و حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (21 اردیبهشت) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 30 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (19 و 20 اردیبهشت) اهواز با دمای 39 و 40 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهر کرد با دمای 1 و 2 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2068

به "ورود سامانه بارشی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید