شرایط بحرانی بیمارستان های اراک با افزایش مبتلایان به آنفلوآنزا

به گزارش مجله فیروزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طی یک هفته اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان آنفلوآنزا در اراک بوده ایم و هم اکنون بیمارستان های این شهر به علت اشغال کامل تخت ها، در شرایط بحرانی هستند.

شرایط بحرانی بیمارستان های اراک با افزایش مبتلایان به آنفلوآنزا

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، محمد جمالیان گفت: بیماری آنفلوآنزا از جمله بیماری هایی است که شیوع آن در فصول سرد تشدید پیدا می کند و هر سال کشور با این بیماری درگیر است.

وی ادامه داد: با توجه به این که امسال شیوع بیماری آنفلوآنزا یک ماه زودتر آغاز شده است، بیمارستان های شهر اراک در این خصوص هم اکنون در شرایط بحرانی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه نمود: بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک طی چند روز اخیر(از ابتدای آذرماه تاکنون) با افزایش مراجعه و بستری مبتلایان به آنفلوآنزا روبرو بوده است به طوری که تخت های بیمارستانی کاملا اشغال شده است. در بیمارستان ولیعصر(عج) نیز با همین شرایط روبرو هستیم و یک بخش دیگر به منظور بستری و درمان بیماران آماده شده است.

جمالیان گفت: در بیمارستان راه آهن اراک نیز تعدادی از بچه ها در این خصوص بستری هستند و در آن بیمارستان نیز قسمت های مختلف برای بستری بیماران پیش بینی شده و در حال تمهیدپردازی برای افزایش ظرفیت مراکز درمانی برای بیماران آنفلوآنزا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: کسی که به بیماری آنفلوآنزا مبتلا است با سرفه، عطسه، دست دادن و... بیماری خود را به دیگران منتقل می کند، بنابراین رعایت نکات بهداشتی به منظور جلوگیری از ابتلا توسط افراد، تنها راه پیشگیری از این بیماری است.

جمالیان اضافه نمود: با رعایت نکات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم می توان موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا، موارد بستری در بیمارستان ها و حتی موارد مرگ و میر ناشی از آن را کاهش داد.

وی در ادامه به آلودگی هوا در روزهای اخیر در شهر اراک اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا برای بچه ها زیر 5 سال و افراد دارای بیماری قلبی و ریوی خطرناک است و این افراد باید در چنین شرایطی تا حد امکان از تردد در فضای باز شهری خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: مردم به منظور پیشگیری از خطرات ناشی از آلودگی هوا، خوردن روزانه سه لیوان شیر، میوه و سبزیجات را جدی بگیرند و به رژیم غذایی خود حتما توجه کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 458

به "شرایط بحرانی بیمارستان های اراک با افزایش مبتلایان به آنفلوآنزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بحرانی بیمارستان های اراک با افزایش مبتلایان به آنفلوآنزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید