قوانین جدید مسافران بدرفتار شرکت های هواپیمایی

به گزارش مجله فیروزی، کشیدن سیگار، حمله به خدمه پرواز و یا بدرفتاری با سایر مسافران از جمله مواردی هستند که شرکت های هواپیمایی همیشه با آن درگیر بوده اند. خطوط هوایی همیشه سعی دارند تا با وضع قوانین جدید مسافران بدرفتار بتوانند مانع از پذیرش آن ها در پروازهای خود شوند. به نظر می رسد که شرکت های هواپیمایی دیگر نمی خواهند در مقابل مسافران بدرفتار از خود انعطاف نشان داده و قصد دارند تا قوانین جدید مسافران بدرفتار را به تصویب برسانند تا با عدم پذیرش آن ها مانع از بروز مسائل برای سایر مسافران و همچنین شرکت هواپیمایی خود شوند. آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) از چند هفته گذشته کمپینی را به نام در پرواز من نه (Not on my Flight) به راه انداخته تا با مسائل ناشی از مسافران بدرفتار و خشونت های بعضی از آن ها مقابله نماید. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این خبر بیشتر بخوانیم.

قوانین جدید مسافران بدرفتار شرکت های هواپیمایی

افزایش خشونت مسافران بدرفتار

شرکت هواپیمایی ویزایر (Wizz Air) در پانزدهم آوریل گفت که خطوط هوایی اروپایی قصد دارند به وسیله کمپین در پرواز من نه، قوانین جدید مسافران بدرفتار را در جهت کاهش تعداد آن ها در هواپیماها اجرا کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از آژانس ایمنی هوانوردی اروپا با افزایش تعداد خشونت ها و بدرفتاری ها در هواپیماها وقت آن رسیده که به وسیله وضع قوانین جدید مسافران بدرفتار به اقدام در مقابل آن ها پرداخت. بر اساس آماری که سازمان ایمنی اروپا منتشر نموده است در هر سه ساعت در خطوط هوایی اروپایی یک رفتار خضونت آمیز انجام شده که باعث امنیت پرواز رابه خطر می اندازد. از سوی دیگر به طور متوسط در هر ماه حداقل یک هواپیما به دلیل وجود مسافران بدرفتار مجبور به فرود اضطراری می گردد. مسئولان امنیت هوایی در مورد افزایش این موارد ناشی از مسافران بدرفتار هشدار می دهند. چه رفتارهایی که از یک مسافر مست و یا فردی که در پرواز سیگار می کشد به وجود آمده چه خطراتی که ممکن است در اثر رفتارهای خشونت آمیز در طول پرواز ایجاد شوند.

وضع قوانین جدید مسافران بدرفتار

شرکت هواپیمایی ویزایر مجارستان با وضع قوانین جدید مسافران بدرفتار که بسیار سختگیرانه می باشد و همچنین آموزش خدمه پروازی خود توانسته آمار بروز رفتارهای خشونت آمیز را در سال های گذشته ثبت نگه دارد. این در حالی است که سایر شرکت های هواپیمایی اروپا در گزارشات خود از سال 2018 افزایش بیش از 30 درصدی در رفتارهای خشونت آمیز مسافران را نشان می دهند. آژانی ایمنی هوانوردی اروپا گفته است، هرچند تعداد این نوع از مسافران بدرفتار زیاد نبوده و در مجموع در اقلیت قرار دارند اما اینگونه رفتارها در مجموع بر میزان کیفیت پرواز و امنیت سایر مسافران تور اروپا تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

نحوه برخورد با افراد بدرفتار

شرکت هواپیمایی ویزایر دستورالعملی را برای شرح و نحوه برخورد با مسافران بدرفتار معین نموده است. براساس این دستورالعمل که در مورد برخوردهای ناراحت کننده و بدرفتاری از سوی مسافران می باشد، کشیدن سیگار در دستشویی هواپیما، خشونت های کلامی و رفتاری در مقابل خدمه هواپیما و یا هر یک از سایر مسافران و همچنین عدم پیروی از دستورات خدمه هواپیما را شامل می گردد. علاوه بر وضع قوانین جدید مسافران بدرفتار در شرکت ویزایر، خدمه این شرکت هواپیمایی در مورد نحوه برخورد با اینگونه مسافران آموزش دیده و تمرینات فشرده و برنامه ریزی شده ای برای آن ها در نظر گرفته شده است. علاوه بر این شرکت های هواپیمایی با نیروهای پلیس نیز همکاری نزدیکی دارند. در کمپین در پرواز من نه و وضع قوانین جدید مسافران بدرفتار علاوه بر شرکت هواپیمایی مجارستانی ویزایر، خطوط هوایی دیگری نیز مانند ایزی ایر، رایان ایر، شرکت هواپیمایی نروژ و همچنین هواپیمایی KLM به این کمپین ملحق شده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 48

به "قوانین جدید مسافران بدرفتار شرکت های هواپیمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین جدید مسافران بدرفتار شرکت های هواپیمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید