پارک وکیل آباد، قدیمی ترین پارک مشهد

به گزارش مجله فیروزی، پارک وکیل آباد در مشهد

عمده جاذبه گردشگری که در فکر عموم مردم برای سفر به شهر مشهد، زیارت امام رضا (ع) می باشد اما، این شهر بزرگ دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی هم می باشد که یکی از آنها پارک وکیل آباد مشهد است. این پارک از سال 48 تا کنون به عنوان یکی از تفرجگاه های ییلاقی مردم شهر مشهد به شمار می رود. بعلاوه گردشگرانی که از شهرهای مختلف به مشهد سفر می نمایند، پارک وکیل آباد، یکی از مکان هایی است که حتما به آن سری می زنند. آب و هوا دلچسب و چشم انداز های طبیعی زیبا در این منطقه می تواند فکر شما را نوازش کند. خبرنگاران این بار برای آشنایی با پارک وکیل آباد به مشهد سفر نموده با ما در ادامه مطلب پارک وکیل آباد در مشهد همراه باشید.

پارک وکیل آباد، قدیمی ترین پارک مشهد

مساحت پارک وکیل در مشهد 70 هکتار می باشد و جزء منطقه ها ییلاقی شهر مشهد به شمار می رود. درختان این پارک با استفاده از قنات وکیل آباد آبیاری می شوند و سرچشمه این قنات بند گلستان است. محل قرار گیری این پارک در فاصله هشت کیلومتری شمال غرب استان مشهد می باشد. جالب است بدانید که این پارک را فردی به نام حسین ملک وقف نموده و هم اکنون جزو محدوده خدماتی منطقه 9 شهرداری مشهد می باشد که وظیفه نگهداری این پارک را بر عهده گرفته است.

این منطقه گردشگری در استان مشهد دارای درختانی کهنسال و رودخانه ای فصلی می باشد که همین موضوع باعث حکم فرما شدن زیبایی بی نظیری در پارک وکیل آباد مشهد شده است. پیش از آنکه پل مهندس پرتوی بر روی رودخانه ایجاد گردد، جاده ارتباطی مشهد به سمت طرقبه و شاندیز از کنار این منطقه زیبا عبور می کرد. جاده ای باریک و درختانی تنومند و سر به فلک کشیده. در سال 1392 این منطقه بازسازی گشت که در بازسازی آن از مصالح طبیعی استفاده گشت و بعلاوه قناتی قدیمی و فعال که دارای سه دهانه در پارک وجود داشت بازسازی و ترمیم گشته است و از برداشت غیرقانونی آب از آن جلوگیری به عمل آمد.

آب و هوای پارک وکیل آباد مشهد

آب و هوای غالب در این پارک به میزان ای خوب است که به منطقه ییلاقی مشهد معروف شده است. علت آن هم این است که در نزدیکی طرقبه واقع می باشد به همین علت خیلی کم پیدا می گردد فردی از سفر خود به این پارک ناراضی باشد. پارک وکیل آباد از جمله تفریحگاه های قدیمی و زیبای شهر مشهد می باشد . در این پارک محلی برای استراحت مسافران، شهر بازی بسیار بزرگی بنام کوهستان پارک شادی برای بچه ها و یک باغ وحش وجود دارد.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد یکی از دیدنی ترین منطقه ها گردشگری می باشد که در نزدیکی این پارک واقع شده است، باغ وحش وکیل آباد در جوار پارک وکیل آباد می باشد. این باغ وحش دارای انواع حیوانات گوشتخوار و علف خوار، آبزی، خزنده و پرندگان می باشد که می توان به شیر، ببر، خرس، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه اشاره کرد. همین موضوع توانسته گام مهمی در جذب جهانگرد به این منطقه در استان مشهد تبدیل بگردد.

دریاچه پارک وکیل آباد

دریاچه ای به صورت فصلی در پارک جنگلی وکیل آباد وجود دارد، که آب آن از قنات وکیل آباد سرچشمه می گیرد. عده بسیاری در کنار این دریاچه می نشیند و اوقات خوشی را به همراه خانواده هایشان می گذرانند.

شهربازی در پارک وکیل آباد

شهربازی تقریبا بزرگی در شهر مشهد وجود دارد به نام کوهستان پارک شادی که در آن انواع و اقسام وسایل تفریحی قرار داده شده است. بعلاوه آلاچیق هایی در این پارک برای استراحت و گذران اوقات فراغت بازدید کنندگان در نظر گرفت شده است. در سال های اخیر کمی از شور و هیجان این شهربازی کم شده است.

امکانات پارک وکیل آباد

در سال های اخیر امکانات رفاهی متعددی به پارک جنگلی وکیل آباد اضافه شده است، از جمله بوفه و رستوران، تاسسیات بهداشتی و وسایل بازی و نوسازی استخرها و کف سازی پارک با مصالح طبیعی از تفریحگاه های شلوغ و پر هوادار مشهد به شمار می رود. شهربازی کوهستان پارک شادی مشهد و باغ وحش مشهد هم در نزدیکی این پارک واقع شده اند. پروژهای دیگری نیز در این پارک در دست اقدام وجود دارد. برای رسیدن به پارک جنگلی وکیل آباد می توانید از قطارشهری و اتوبوسهای مسافربری مشهد استفاده کنید.

آدرس پارک وکیل آباد مشهد

مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

نحوه دسترسی

برای دسترسی به پارک وکیل آباد در استان مشهد اگر ماشین شخصی نداشتید، می توانید از مترو شهری استفاده کنید، خط شماره یک که واقع در بلوار نخریسی می باشد به طور مستقیم شما را به بوستان وکیل آباد مشهد می رساند. اگر استفاده از مترو برایتان سخت یا دسترسی به آن برایتان سخت بود می توانید از اتوبوس های مسافربری که در سطح شهر وجود دارند استفاده کنید.

زمان بازدید از باغ وحش

برای بازدید از باغ وحش وکیل آباد باید بلیط تهیه نمایید، بعلاوه زمان بازدید از آن هر روز هفته در ساعات 8:30 تا 17 امکان پذیر می باشد.

توصیه هایی قبل از سفر

  • در روزهای تعطیل به خصوص آدینه ها، پارک وکیل آباد به شدت شلوغ می گردد. به همین علت اگر قصد رفتن به آن را دارید صبح زود حرکت کنید تا جایی برای خودتان پیدا کنید. در مورد پیدا کردن جا توجه داشته باشید چون صبح آفتاب کم است مکانی را انتخاب کنید که از تابش مستقیم آن مصون باشید.
  • مقداری خوراکی و وسایل بازی همراه خودتان ببرید تا در مدت زمانیکه آنجا هستید از لحظات خود استفاده کنید.
  • حتما یک کیسه زباله همراه خود ببرید تا در خاتمه سفرتان آشغال های خود را جمع آوری نمایید.
منبع: الی گشت
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1846

به "پارک وکیل آباد، قدیمی ترین پارک مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک وکیل آباد، قدیمی ترین پارک مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید