پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان راه اندازی شد

به گزارش مجله فیروزی، پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان به عنوان نخستین پژوهشکده استان یزد توسط دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان راه اندازی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان، به عنوان نخستین پژوهشکده استان یزد توسط محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

در این مراسم فاطمه بهجتی اردکانی، رئیس دانشگاه اردکان ابراز امیدواری کرد که این پژوهشکده بتواند ضمن همکاری تنگاتنگ با دانشکده طب سنتی، علاوه بر انجام تحقیقات کاربردی و تقاضا محور، نسبت به ارتقای دانش عمومی درباره گیاهان دارویی و سامان دهی به وضع آشفته ای که هم اکنون در صنعت گیاهان دارویی وجود دارد نیز اقدامات موثری انجام دهد.

فتح زاده، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه اردکان در این خصوص گفت: به دنبال پیگیری های مجدانه ریاست دانشگاه اردکان و موافقت هیئت امنای دانشگاه با ایجاد این پژوهشکده در دانشگاه اردکان و گام بلند دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه در جهت تبدیل شدن به قطب گیاهان دارویی و صنعتی، افتتاح این پژوهشکده در دستور کار دانشگاه نهاده شد و طی یک مراسم رسمی دفتر این پژوهشکده و آزمایشگاه تخصصی فرآوری گیاهان دارویی افتتاح شد.

پس از افتتاح این پژوهشکده، عصاره، در جمع اساتید دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه اردکان حاضر شد و به بیان دیدگاه های خود درخصوص نقش و اهمیت و لزوم تغییر در ماموریت های صرفاً آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها پرداخت.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شعار دانشگاه اردکان مبنی بر مهارت افزایی و کارآفرینی را درخور تقدیر دانست و لازمه تحقق این شعار دانشگاه را نتیجه محوری به جای مقاله محوری و پرهیز از اتکای صرف به مبانی تئوریک عنوان نمود.

وی همچنین به تشریح آسیب شناسی حوزه آموزش های نظری در دانشگاه ها پرداخت و اضافه نمود: در حال حاضر آموزش ها با واقعیت های مورد احتیاج در جامعه فاصله زیادی دارد که برای حل این مسئله احتیاجمند بازنگری آئین نامه های بالادستی هستیم.

عصاره توضیح داد: پتانسیل عظیمی در زمینه گیاهان دارویی و صنعتی در شهرستان اردکان نهفته است و بایستی پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان با فعالیت و کوشش مستمر اساتید، دانشجویان و پژوهشگران در آینده به یک اکوسیستم کارآفرینی تبدیل گردد.

حیدر مفتاحی زاده مسئول راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان در ادامه گفت: اولین پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی استان به منظور هدفمند کردن تحقیقات و پروژه های دانشجویی، کاربردی کردن نتایج تحقیقات و حرکت به سمت قطب گیاهان دارویی و صنعتی راه اندازی شده است. بهره مندی از اعضای هیئت علمی مجرب، شرایط اقلیمی استان و شهرستان، بهره مندی از ذخایر عظیم و عرصه های زیر کشت گیاهان دارویی، وجود شرایط مناسب در منطقه جهت فرآوری گیاهان دارویی و استقرار دانشکده طب سنتی در اردکان از جمله زیرساخت های مناسب جهت راه اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی در دانشگاه اردکان بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 291

به "پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید