همکاری های علمی دانشگاه های چین و ایران افزایش می یابد

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران: رایزن علمی ایران در کشور چین و ژاپن با بیان اینکه وجود این همکاری ها می تواند در پیشبرد اهداف علمی وفرهنگی مفید باشد، گفت: همکاری های علمی بین دانشگاه های چین وایران افزایش می یابد.

همکاری های علمی دانشگاه های چین و ایران افزایش می یابد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از زنجان، حسین گنجی دوست امروز در نشست علمی تعاملات بین المللی با دانشگاه های کشور گفت: این همکاری های زمینه ای را برای جهش علمی و فرصتی را برای اساتید ودانشجویان فراهم می نماید.

وی توضیح داد: ارتباطات و مناسبات خوب بین کشور ایران وچین زمینه مطلوبی را برای عقد تفاهم نامه ها علمی فراهم نموده است و به دنبال عملی کردن این همکاری ها هستیم.

رایزن علمی ایران در کشور چین و ژاپن با اشاره به ارائه تسهیلات به دانشجویان ایرانی در دانشگاه های چین خاطر نشان کرد: فرصت های خوبی برای اعزام دانشجویان به کشور چین فراهم شده است که اساتید نیز می توانند از فرصت های علمی وتبادلا علمی که توسط این همکاری ها فراهم شده است استفاده نمایند.

وی بیان نمود: حضور دانشجویان در دانشگاه های خارج از کشور می تواند معرف فرهنگ و دین کشورمان باشد که ضروری است دانشجویان در هنگام حضور خود در این کشور های نماینده خوبی از فرهنگ ایرانی و دین اسلام باشند.

گنجی دوست دانشجویان واساتید را مبلغان علمی و فرهنگی ایران دانست و گفت: فرصت حضور دانشجویان در کشور های دیگر به ویژه کشورهای شرق آسیا فرصتی را برای ارائه قابلیت های دانشجویان و اساتید فراهم می نماید.

وی با اشاره به امکانات دانشگاه های کشور چین مطرح نمود: تفاهم نامه های خوبی برای حضور دانشجویان فراهم شده است و از جمله امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه های چین امکان کاربرد مطالعات به صورت علمی در صنعت همراه با انجام پروژه دکتری و امکان فراهم شدن شرایط مناسب جهت بازدید مختلف صنعتی دانست.

رایزن علمی ایران در کشور چین و ژاپن توضیح داد: 64 دانشگاه برتر در کشور چین رتبه بندی و استخراج شده اند که حضور رایزان علمی در کشور چین نیز برای تسهیل ورود دانشجویان و اساتید و استفاده از فرصت های موجود در این مراکز است.

وی با اشاره به هدف حضور رایزن علمی در کشورهای شرق آسیا بیان نمود: سرپرستی دانشجویان بورسیه در کشور چین، ژاپن، کره و سایر شهرهای شمال شرق آسیا و راهنمایی دانشجویان در استفاده از فرصت های تحصیلی از جمله اهداف حضور رایزان علمی در کشور چین است.

گنجی دوست اضافه نمود: از اهداف دیگر حضور رایزان علمی ایجاد ارتباط بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایران و چین و ارزیابی دانشگاه ها وارائه پیشنهاد رتبه علمی آن ها است.

ی

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 414

به "همکاری های علمی دانشگاه های چین و ایران افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های علمی دانشگاه های چین و ایران افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید