برگزاری 50 نشست تخصصی در ایفلا

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران ، عصمت مومنی، معاون کتابخانه ملی ایران که به نمایندگی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در هشتاد و هشتمین نشست جهانی فدراسیون بین المللی انجمن ها و موسسات کتابداری ایفلا حضور داشت؛ از زوایای مختلف موضوعاتِ مطرح شده در این نشست را مورد آنالیز قرار داد.

برگزاری 50 نشست تخصصی در ایفلا

معاون کتابخانه ملی ایران با اشاره به برگزاری هشتاد و هشت دوره از نشست جهانی (ایفلا) گفت: رسیدن به عدد هشتاد و هشت سال از برگزاری یک رویداد فرهنگی در عرصه بین الملل، گویای بهره مندی از مدیریت پایدار است.

وی ادامه داد: مدیریت پایدار به معنای پایبندی به ارزش های تخصصی در حوزه کتاب و کتابداری است که توانسته در طول سالیان متمادی همه متخصصان، حرفه مندان و کتابداران را کنار هم جمع کند و با سرفصل های معین و معین کمیته های متفاوت و کاربردی، تجربیاتِ جهانی را به اشتراک بگذارد.

معاون کتابخانه ملی ایران درباره برنامه های برگزار شده در نشست (ایفلا) اظهار کرد: در مدت زمان برگزاری این نشست جهانی، 50 کمیته تخصصی، 80 پنل ارائه علمی و 18 بخش تخصصی که فقط افراد اصلی و هیات امنای ایفلا در آن حضور دارند، برپا شد.

مومنی مطرح نمود: از 50 کمیته تخصصی (ایفلا)، کتابخانه ملی ایران در 6 کمیته عضویت دارد که در این فضای موجود سعی می گردد، انواع فعالیت های کتابخانه ای تخصصی، ارتباط با آموزش و دانشگاه ها و سایر مسائل مرتبط تبیین گردد تا با متقاضیان جهانی به تعامل و تبادل برسیم؛ البته برای رسیدن به تبادل و اشتراک گذاری تجربیات، نیازمندِ ایجاد بستر و فضای لازم برای انجام پروژه های مشترک هستیم که با احیای مجمع کتابخانه های بزرگ کشور (مکتب)، کمیته های تخصصی و بعلاوه کمیته های مسئله محوری که شکل گرفته و نتایج و پروژه های به دست آمده از این کمیته ها می تواند قابلیت ارائه در عرصه بین الملل را داشته باشد.

معاون کتابخانه ملی ایران در ادامه این نشست، ماموریت و منظره بعضی از کتابخانه های مطرح مانند هلند، بلژیک، چین و غیره را با پخش بخش هایی از صحبت های روسای این کتابخانه ها تشریح کرد و در خاتمه بعضی از اعضای حاضر در این نشست، سئوالاتی درباره نشست جهانی (ایفلا) مطرح کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2118

به "برگزاری 50 نشست تخصصی در ایفلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 50 نشست تخصصی در ایفلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید