چطور قرص های خود را سرِ وقت بخورید؟

به گزارش مجله فیروزی، مصرف دارو ها همانطور که تجویز می شوند، مهم است. در اینجا چند توصیه در خصوص چگونگی پیگیری نسخه های شما ارائه شده است.

چطور قرص های خود را سرِ وقت بخورید؟

دارو های تجویزی به وسیله پزشکان باید به شما یاری نمایند، احساس بهتری داشته باشید و در راستا بهبودی حرکت کنید. بنابراین، وقتی شما آن ها را دقیقاً مطابق زمان در نظر گرفته شده به وسیله پزشک مصرف کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

اما اغلب ما که درگیر فشار های زندگی روزمره هستیم، زمان درست مصرف دارو را فراموش می کنیم. همین از یادبردن های ناخواسته گاهی، فرایند درمان یک بیماری را کندتر می نماید. نکات زیر می تواند به شما یاری کند که برنامه منظم تری برای مصرف داروهایتان داشته باشید.

از جعبه قرص هفتگی بهره ببرید

اگر در ساعات مختلف روز دارو ها مصرف می کنید، اطمینان حاصل کنید که جعبه قرص برای هر روز (7 روز هفته) زمان های مختلف روز را تعیین نموده باشد. بعضی از جعبه های قرص، روز های هفته و بعضی از آن ها زمان های مختلف روز را تعیین نموده اند.

زمان های مصرف دارو را با داروخانه چک کنید

از مسولین داروخانه بخواهید که بر اساس زمان (و اگر تجویز شده روز مصرف دارو)، حتما دسته بندی دارو ها را درست و خوانا تعیین نمایند.

از تقویم بهره ببرید و روز، زمان و دوز هر دارو را یادداشت کنید

استفاده از این روش، می تواند به شما یاری کند تا دارو هایی را که هفته ای یک بار، یک بار در ماه یا مدت کوتاهی (مانند آنتی بیوتیک) مصرف می کنید، نباید فراموش کنید.

از خانواده یا دوستان خود برای یادآوری زمان مصرف دارو یاری بخواهید

روش سنتی تر برای خیلی از ما هنوز همین است. به اعضای خانواده یا دوستان نزدیکتان بسپارید که زمان درست مصرف دارو را به شما یادآوری نمایند.

برنامه درمانی خود را با برنامه روزمره خود، مثل خوردن وعده های غذایی، رفتن به رختخواب و مسواک زدن، مطابقت دهید.

از یادداشت ها و زنگ های هشدار بهره ببرید

یادداشت یادآوری را بر روی یخچال، تلفن، کابینت یا آینه حمام و سرویس بهداشتی خود قرار دهید. زنگ هشدار را بر روی تلفن همراه خود تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند، زمان آن است که دارو ها را مصرف کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1762

به "چطور قرص های خود را سرِ وقت بخورید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور قرص های خود را سرِ وقت بخورید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید