یک نمایشگاه با موضوع هجرت پیامبر از مکه به مدینه در عربستان برگزار شده است

به گزارش مجله فیروزی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، یک نمایشگاه با موضوع هجرت پیامبر از مکه به مدینه در عربستان برگزار شده است.

یک نمایشگاه با موضوع هجرت پیامبر از مکه به مدینه در عربستان برگزار شده است

نمایشگاه هجرت: در پی ردپای پیامبر با موضوع هجرت پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه در این هفته در عربستان سعودی برگزار شده است.

این نمایشگاه به مدیریت عبدالله حسین القاضی کارشناس برجسته هجرت و متخصص زندگینامه پیامبر اسلام (ص) و با همکاری هنرمندان و کارشناسان بین المللی برگزار شده است.

در جریان این نمایشگاه، آثار تاریخی مختلفی با همکاری موزه ملی عربستان سعودی، خانه هنر اسلامی، کتابخانه اوقاف ملک عبدالعزیز و خیریه شاهزاده ولز به نمایش عایدی.

این نمایشگاه تاریخچه و میراث هجرت را از چشم اندازهای مختلف از جمله علمی، جغرافیایی، فرهنگی، الهیات و غیره مورد آنالیز قرار داده است.

کارشناسان و متخصصان به وسیله آثار سمعی و بصری و با استفاده از نوشته، نور، هنر، اجراهای نمایشی و فیلم این سفر را روایت نموده اند.

در این نمایشگاه که در مرکز إثراء برگزار می گردد، علاوه بر آثار هنرمندان عربستانی و بین المللی، اسناد و کتاب های متعددی نیز برای روایت داستان هجرت پیامبر اسلام (ص) به نمایش گذاشته شده است.

اویدیو سالازار کارگردان اهل کالیفرنیا نیز در ماه دسامبر از یک مستند در مرکز إثراء رونمایی خواهد نمود. سالازار که سابقه همکاری در چندین فیلم اسلامی را دارد، از دو سال پیش همکاری با اثراء را برای ساخت یک مستند و سفر در جهت هجرت شروع کرد.

نمایشگاه هجرت به مدت 9 ماه در مرکز إثراء دایر خواهد بود. به گفته مسئولان این موسسه، این نمایشگاه در طول پنج سال در سراسر عربستان سعودی، آسیا و نقاط مختلف دنیا برگزار خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1939

به "یک نمایشگاه با موضوع هجرت پیامبر از مکه به مدینه در عربستان برگزار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نمایشگاه با موضوع هجرت پیامبر از مکه به مدینه در عربستان برگزار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید