10 گیاه یکساله برای جذب پروانه ها به باغچه یا بالکن!

به گزارش مجله فیروزی، این 10 گل زیبا هر پروانه ای که در منطقه هست را به باغچه تان جذب می نمایند!

10 گیاه یکساله برای جذب پروانه ها به باغچه یا بالکن!

همانطور که می دانید پروانه ها در پی شهد و نوش از گلی به گل دیگر پرواز می نمایند. این گیاهان یکساله گلدانی هر چیزی که یک پروانه بخواهد را به او می دهند. پروانه ها در پی غذا و پناهگاه برای در امان ماندن از عوامل خارجی هستند که چند گلدان پر از گل هر دو این احتیاجها را برای آنها فراهم می نماید. اگر یک نعلبکی آب هم در کنار گل هاتان قرار دهید، ممکن است بیش از 100 پروانه را در خانه تان گرد آورید!

1- گل ابری

گل ابری آبی رنگ بسیار زیبا و بی همتا است و به خاطر عادت رشدی مرتبی که دارد بسیار محبوب شده. گل های این گیاه مانند برس هستند و به رنگ های صورتی، سفید و آبی یافت می شوند. این گل را در گلدانی کوچک بکارید. بیشتر گل ابری ها برای اینکه مدت بیشتری گل بدهند احتیاج به سر زنی دارند.

2- گل تکمه ای

گلبرگ های آبی براق و شهد زیاد گل، همان چیزی است که تعداد زیادی از پروانه ها را به خانه تان می کشاند. برخی باغبانان این گل را به عنوان یک سبزی می کارند. به هر حال گل تکمه ای انتخاب خوبی برای داشتن یک باغچه پر از پروانه است.

3- گل ستاره ای

واریته های گل بزرگ گل ستاره ای ماننده خوابگاه دائمی برای پروانه ها هستند در حالی که واریته هایی با گل کوچکتر برای پوشاندن یک باغچه بزرگ عالی اند. واریته های کوتوله گل ستاره ای هم موجود است که ارتفاع شان از 60 سانتی متر بیشتر نخواهد شد. این گیاه به خاطر تحملی که در برابر خشکی باغچه دارد شناخته شده است. اما بهتر است که در کاشت گلدانی آبیاری منظم تری داشته باشد.

4- کوکب

از میانه تابستان تا اوایل پاییز زمان مهمی برای تغذیه پروانه ها است، و بعلاوه زمانی عالی برای پرورش گل کوکب. از واریته های خوراکی گل کوکب بگذرید و انواع کوتوله آن را بکارید. همانطور که می دانید گل کوکب در رنگ های زیادی یافت می گردد. این گل را باید در گلدانی با قطر دهانه حداقل 30 سانتی متری بکارید و در طول فصل رشد خاک آن را همیشه مرطوب نگه دارید.

5- قرنفل

پروانه هایی که می خواهند قبل از تمام شدن زمستان از گل های گیاهی تغذیه نمایند، حتما به سراغ قرنفل شما خواهند آمد! این گیاه را در خاکی با زهکشی خوب بکارید. فراهم کردن چنین خاکی برای گلدان بسیار آسان تر از باغچه است. گل قرنفل گونه های متفاوتی دارد. برخی گونه های آن دارای گل هایی دو رنگ است و گونه هایی دیگر نسبت به گرما مقاوم است. شما بر اساس منطقه و چیزی که می خواهید می توانید گونه مورد نظر خود را انتخاب کنید. این گیاه بدون مالچ پاشی عملکردی عالی دارد.

6- گل تکمه ای

این گیاه با گل تکمه ای که در بالا به شما معرفی کردیم کاملا فرق دارد و تنها نامشان یکی است. این گل تکمه ای از خانواده گل تاج خروس است. مانند پروانه خاکستری که در عکس می بینید، بسیاری از پروانه های دیگر هم گل به هم فشرده گیاه تکمه ای را دوست دارند. این گیاه زمانی که در گلدان کاشته گردد ارتفاعی بیشتر از 45 سانتی متر پیدا نمی نماید. گیاهانی که از دانه کاشته می شوند گلدهی سریعی ندارند، پس اگر می خواهید سریعا در باغچه یا بالکن تان گل داشته باشید گیاهان کشته شد را از گلفروشی ها تهیه کنید.

7- گل پنتا (Penta)

این گیاه، گلی یکساله است که در آب و هوای گرم و مرطوب پر از گل می گردد. گل ها در رنگ های صورتی، سفید، بنفش و قرمز یافت می شوند. اگر گونه قرمز آن را در گلدان تان بکارید، علاوه بر پروانه مرغ مگس خوار را هم به گیاهان تان جذب می کنید. البته اگر این پرنده در منطقه شما زندگی کند. این گیاه به خوبی به وسیله قلمه تکثیر پیدا می نماید. اگر در منطقه ای با آب و هوای گرم زندگی می کنید و زمستان های سردی ندارید، می توانید گل پنتا را برای 3 سال در باغچه یا بالکن داشته باشید.

8- گل اطلسی

اطلسی هم یکی از گل های محبوب بهار و تابستان است که در رنگ هایی بسیار گوناگون و زیبا یافت می گردد. این گیاه هم گونه های زیادی دارد که از برخی از آنها می توان به عنوان پوشاننده زمین استفاده کرد. اگر روی آنها کرمی دیدید، آن را با نوزاد پروانه اشتباه نگیرید. ممکن است این کرم یک آفت باشد. پس آن را خوب آنالیز کنید و در صورت وجود آفت آن را از بین ببرید.

9- گل آلیسوم یا عسلی

از نام این گیاه هم معلوم است که پروانه ها به آن علاقه خواهند داشت! خوشه های گل آلیسوم در آب و هوایی متعادل بویی شبیه به بوی عسل دارند که پروانه های گرسنه و در پی شهد را به خود جذب می نمایند. این گیاه را می توان در حاشیه گلدانی که گیاهی دیگر در وسط آن کاشته شده، کاشت، و یا اجازه داد از لبه های گلدانی آویز به پایین سرازیر گردد.

10- شاه پسند

بسیاری از پروانه ها نمی توانند در برابر گل شاه پسند مقاومت نمایند. این گیاه به راستی که هزار رنگ است! حتی در یک خوشه گل هم رنگ گل ها با هم فرق دارد. زرد، قرمز، صورتی، نارنجی، سفید و … . اگر گلدانی بزرگ دارید می توانید واریته های بزرگ تر گل شاه پسند را پرورش دهید که در حدود 150 سانتی متر بلند می شوند.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1943

به "10 گیاه یکساله برای جذب پروانه ها به باغچه یا بالکن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 گیاه یکساله برای جذب پروانه ها به باغچه یا بالکن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید