شروع طرح مدارس دوستدار شهر برای 160 هزار دانش آموز تهرانی، یک گام به سوی آموزش شهروند مسئولیت پذیر

به گزارش مجله فیروزی، مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران از اجرای فعالیت های متمرکز حوزه آموزش شهروندی با عنوان مدارس دوستدار شهر به 160 هزار دانش آموز اطلاع داد.

شروع طرح مدارس دوستدار شهر برای 160 هزار دانش آموز تهرانی، یک گام به سوی آموزش شهروند مسئولیت پذیر

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات نتایج درخواست ویزای دانشجویی انگلیس 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مجتبی دانشور با بیان این مطلب گفت: فعالیت های متمرکز حوزه آموزش شهروندی در مدارس، از اول بهمن ماه با ابلاغ دستورالعمل اداره کل آموزش شهروندی به مناطق22 گانه در راستای استفاده از ظرفیت کودک و نوجوان در حوزه فرهنگ سازی، شهروند مسئولیت پذیر و مشارکت در اداره شهر، اجرایی می گردد.

وی اضافه کرد: براساس این دستورالعمل طرح مدارس دوستدار شهر در چهار محور آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی، محیط زیست و پسماند، حمل و نقل و ترافیک، ایمنی و مدیریت بحران در مدارسی که شهردار مدرسه در آن ها مستقر شده و مدارس ابتدایی همیار شهر برگزار و بیش از 160 هزار دانش آموز فعالیت های آموزشی و فرهنگی خود را شروع می نمایند.

وی اظهار کرد: این برنامه های آموزشی در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی، فراوری و ارسال محتوای آموزشی در قالب کتاب، بروشور و پوستر، اجرای نمایش و برگزاری اردو های فرهنگی و آموزشی در حوزه آموزش شهروندی خواهد بود.

دانشور با بیان اینکه مدارس دوستدار شهر به همت اداره کل آموزش شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و ناحیه 1 و 2 آموزش و پرورش شهرری برگزار می گردد، مطرح کرد: فاز اول طرح با همکاری سازمان پسماند در قالب طرح کاپ این سازمان و سازمان آتش نشانی در 550 مدرسه برگزار می گردد.

مدیرکل آموزش های شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: باتوجه به اینکه یکی از فعالیت های اداره کل آموزش های شهروندی، آموزش حقوق و تکالیف شهروندی است و دانش آموزان گروه سنی آموزش پذیری هستند، جامعه هدف این طرح، دانش آموزان مشخص شدند تا بچه ها علاوه بر آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی، به عنوان سفیران طرح در خانواده ها و جامعه ایفای نقش نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 604

به "شروع طرح مدارس دوستدار شهر برای 160 هزار دانش آموز تهرانی، یک گام به سوی آموزش شهروند مسئولیت پذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح مدارس دوستدار شهر برای 160 هزار دانش آموز تهرانی، یک گام به سوی آموزش شهروند مسئولیت پذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید