آلرژی غذایی خطر بروز افسردگی جوانان را افزایش می دهد

به گزارش مجله فیروزی، به گزارش خبرنگاران، یافته های محققان دانشگاه مک مستر کانادا نشان می دهد مادران دختران و پسران نوجوان مبتلا به آلرژی بیش از فرزندان شان مبتلا به مسائل هیجانی و رفتاری نظیر افسردگی، اضطراب و اختلال بیش فعالی هستند، از اینرو توجه و تمرکز کمتری بر سایر وظایف و تکالیف خود دارند.

آلرژی غذایی خطر بروز افسردگی جوانان را افزایش می دهد

مارک فررو، استادیار دانشگاه مک مستر، در این باره می گوید: کاملاً واضح و معین است که این مسائل تنها محدود به یک مرحله نیست، نوجوانان مبتلا به آلرژی های غذایی بیشتر دارای مسائل مرتبط با سلامت روانی تا بزرگسالی شان هستند.

در این مطالعه که شامل 1300 کودک و نوجوان بود، محققان دریافتند در حدود یک سوم نوجوانان مبتلا به آلرژی های غذایی در خصوص مسائل هیجانی و رفتاری خود گزارش نمودند.

با این حال بیش از 46 درصد از مادران این بچه ها در خصوص مسائل خود در رویارویی با این بچه ها گزارش نموده بودند. زمانیکه این نوجوانان در سن 21 سالگی بودند، 44 درصد از آنهایی که مبتلا به آلرژی غذایی بودند، مسائل رفتاری و هیجانی خودشان را گزارش نمودند و نسبت به همسن و سالان خود که هیچ نوع آلرژی نداشتند، دو برابر بیشتر در معرض افسردگی قرار داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 331

به "آلرژی غذایی خطر بروز افسردگی جوانان را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلرژی غذایی خطر بروز افسردگی جوانان را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید