آمار تازه از فوتی های کرونا در تهران، جولان اُمیکرون در مرکز

به گزارش مجله فیروزی، شپیور امیکرون در کشور به صدا در آمده و آمار مبتلایان و متوفیان در حال افزایش است. عضو شورای شهر تهران می گوید نیمی از متوفیان کرونا مربوط به تهران است و فقط در 15 بهمن 30 نفر بر اساس آمار بهشت زهرا (س) به علت کرونا جان باخته اند.

آمار تازه از فوتی های کرونا در تهران، جولان اُمیکرون در مرکز

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، شیپور خطر اُمیکرون مدتی است که در کشور به صدا درآمده و روز به روز به صورت تصاعدی آمار مبتلایان در حال افزایش است.

در حال حاضر 120 شهرستان در شرایط قرمز، 167 شهرستان در شرایط زرد، 153 شهرستان در شرایط نارنجی و 8 شهرستان در شرایط آبی قرار دارند.

شناسایی 36 هزار و 908 بیمار تازه مبتلا به کووید 19 در کشور

بعلاوه طی 24 ساعت گذشته بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، 36 هزار و 908 بیمار تازه مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که دو هزار و 262 نفر از آن ها بستری شدند و به طور کلی مجموع بیماران کووید19 در کشور به 6 میلیون و 520 هزار و 707 نفر رسید.

متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 57 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 132 هزار و 681 نفر رسید.

البته مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار داشت: تا به امروز 61 میلیون و 20 هزار و 487 نفر دُز اول، 54 میلیون و 405 هزار و 243 نفر دُز دوم و 19 میلیون و 23 هزار و 540 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 134 میلیون و 449 هزار و 270 دُز رسید. در شبانه روز گذشته 312 هزار و 2 دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

36 هزار و 908 بیمار تازه مبتلا به کووید 19 در بخش مراقبت های ویژه

بعلاوه دو هزار و 85 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

امیکرون سویه غالب کرونا در کشور

نوزاد ناخلف کرونا که حالا دو سال از زندگی نامیمون او می گذرد، اکنون با سویه تازهی با نام اُمیکرون در دنیا یکه تازی می نماید و وجود نامبارک آن ایران را نیز در برگرفته و با سرعت زیادی در حال انتشار است؛ به طوری به سویه غالب در ایران تبدیل شده است.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره شرایط کرونا در تهران گفت: در حال حاضر با افزایش نسبتا چشمگیر بیماران کرونایی در استان تهران روبرو بوده و این الگو را در بیشتر مراکز استان ها شاهد هستیم. در حال حاضر در مجموع مراجعان سرپایی در استان تهران در 24 ساعت گذشته، به 15 هزار و 800 نفر افزایش پیدا نموده است که رشد قابل توجهی نسبت به روز های گذشته نشان می دهد.

699 بیمار در استان تهران در بخش مراقبت ویژه

در مجموع بیماران تازهی که با تشخیص کرونا بستری شدند به عدد 2300 نفر رسیده که از این تعداد که در تهران بستری شدند قریب 699 بیمار در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

این موضوع نشان می دهد این اندازه بستری و سرپایی در تهران حاکی از فرایند روبه رشد است که ما در اندازه مراجعان سرپایی داریم.

در حال حاضر با افزایش نسبتا چشمگیر بیماران کرونایی در استان تهران روبرو بوده و این الگو را در بیشتر مراکز استان ها شاهد هستیم

هر مبتلا به اُمیکرون 10 نفر سریعا مبتلا می نماید

طبیعتا این بار تفاوتی که این موج با امواج قبلی دارد یکی در بحث سرایت پذیری بالای این سویه است؛ با توجه به اینکه عددمولد پایه امیکرون در بیشتر مطالعات دنیای عدد 10 است؛ این عدد مولد پایه نشان می دهد یک فرد می تواند در آن واحد 10 نفر را مبتلا کند؛ بنابراین این سرایت پذیری بالای اُمیکرون را نشان می دهد.

بالاترین اندازه بستری بچه ها را شاهد هستیم

از طرف دیگر در گروه سنی بچه ها به خصوص گروه سنی زیر 10 سال بالاترین اندازه ابتلا را نسبت به طول پیک های گذشته شاهد هستیم. تقریبا اندازه بستری در بچه ها در بیشتر پیک های قبلی در تهران کمتر از 8 درصد بوده، اما اکنون به بیش از 19 درصد افزایش پیدا نموده است.

نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران

نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران کرونای شهرداری تهران اوخر هفته گذتشه با حضور سازمان ها و نهاد های عضو این ستاد در سالن مرکز فرماندهی شهر تهران برگزار گردید و با توجه به فرایند صعودی ابتلا به سویه تازه کرونا در شهر ها و لزوم رعایت بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی تصمیماتی برای مقابله و کنترل شیوع این بیماری در تهران اتخاذ شد.

در این نشست در خصوص لزوم واکسیناسیون صد در صدی کارکنان شهرداری، الزام استفاده از ماسک در محیط کار، ممانعت از ورود افراد دارای علائم بیماری به محل کار و پیگیری قرنطینه کارکنان دارای علائم بیماری به وسیله بالاترین مقام مسئول بحث و گفتگو شد.

اسماعیل سلیمی سرپرست معاونت پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران تهران در این نشست بر تهیه دستورالعمل و سازو کار اجرایی بهره برداری از ظرفیت نیرو های داوطلب واکنش اضطراری محله که به اختصار دوام نامیده می شوند به عنوان ثبات در یاری رسانی به واکسیناسیون شهفرایندان تاکید نمود.

جزئیاتی از محدودیت های ناشی از سویه تازه کرونا

در این نشست بعلاوه مقرر شد کارگروهی با موضوع بخش برنامه ریزی ستاد و عضویت نمایندگان شرکت شهر سالم، اداره کل سلامت و معاونت امور منطقه ها تشکیل و دستورالعمل اجرایی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در اماکن وابسته به شهرداری تهران شامل تشریح جزئیات نحوه ورود و خروج کارکنان، محدودیت های تردد، کنترل مراجعین، غربالگری کارکنان، تعطیلی اماکن و سایر موارد مرتبط تهیه و ابلاغ گردد.

بعلاوه مقرر شد از زمان ابلاغ دستورالعمل اماکن مهم پرتجمع تحت اختیار شهرداری تهران، شامل سالن های ورزشی سرپوشیده، فرهنگسرا ها بخش عمومی و سرا های محلات تعطیل شوند.

اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از تجمع زیاد شهفرایندان و رعایت فاصله گذاری فیزیکی در فروشگاه های شهفرایند و میادین میوه و تره بار و سایر مراکز مشابه و آنالیز مجدد امکان سنجی دورکاری و یا تسهیل در مرخصی کارکنان با توجه به اسناد بالادستی نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

فوت 30 نفر به علت کرونا فقط در 15 بهمن بر اساس آمار بهشت زهرا

درباره آمار متوفیان کرونا در تهران به سراغ ناصر امانی عضو شورای شهر تهران رفتیم که از وی درباره آمار متوفیان که در سازمان بهشت زهرا (س) ثبت شده است سوال کنیم. وی درباره این موضوع به خبرنگار فارس گفت: متأسفانه آمار فوتی های کرونا در تهران در حال افزایش است و روز گذشته 15 بهمن 30 نفر به علت این بیماری جان باختند که آمار آن ها در سازمان بهشت زهرا (س) ثبت شده است.

وی اضافه نمود: از تعداد کل متوفیان 16 نفر مرد، 14 نفر زن بوده اند که 19 نفر آن ها در سازمان بهشت زهرا (س) تدفین شده و 11 نفر به خارج از این سازمان جهت تدفین انتقال یافته اند.

افزایش فوتی های 1400 نسبت به سال 99 به علت کرونا

این عضو شورای شهر تهران گفت: آمار فوتی های 15 بهمن سال جاری نسبت به سال گذشته در سال 99 فرایند افزایشی داشته است و به طور کلی روز گذشته 200 نفر در تهران آمار فوت آن ها در سازمان بهشت زهرا (س) شده که 71 نفر آن ها مرد، 58 نفر زن و یک نفر نوزاد بوده است. بعلاوه 70 نفر از این متوفیان به خارج از سازمان جهت تدفین منتقل شده اند.

50 درصد فوتی های کرونایی کشور مربوط به تهران

امانی اظهار داشت: جمع کل فوتی ها در 15 بهمن سال جاری 200 نفر و در سال 99 جمع فوتی ها در همین تاریخ 173 نفر بوده است که نشان می دهد آمار فوتی ها فرایند افزایشی داشته است.

وی در سرانجام گفت: متأسفانه 50 درصد فوتی های کرونایی کشور به تهران تعلق داشته است.

به گفته کارشناسان و مسوولان تشدید رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله گذاری و تهویه مناسب محیط و تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به سویه امیکرون مانند سویه های قبلی این ویروس منحوس، موثر است و ان شالله بزودی شاهد کاهش آمار مبتلایان و متوفیان کرونا با عزم ملی و همکاری مردم و مسوولان خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1868

به "آمار تازه از فوتی های کرونا در تهران، جولان اُمیکرون در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تازه از فوتی های کرونا در تهران، جولان اُمیکرون در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید