آیا 2 روز غیبت دانش آموزان از مدرسه در هرماه مجاز است؟

به گزارش مجله فیروزی، در شرایطی که دانش آموز بیماری دارد یا مسئله ای برایش به وجود آمده، ممکن است روزهای عدم حضورش در مدرسه بیشتر از دو روز هم بشود که مسئله ای ندارد و طبق ضوابط، دانش آموز می تواند غیبت مجاز داشته باشد.

آیا 2 روز غیبت دانش آموزان از مدرسه در هرماه مجاز است؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به پرسشی پیرامون اینکه آیا مجاز بودن دو روز غیبت دانش آموزان از کلاس درس در هرماه صحت دارد؟ گفت: چنین بحثی مبنی بر اینکه دانش آموز مجاز باشد هر ماه دو روز غیبت کند، به هیچ وجه موضوعیت ندارد. مبنای آموزش های ما در مدارس، آموزش حضوری است و اگر غیبت دانش آموزی غیرموجه باشد طبق قوانین و آیین نامه ها با وی برخورد می گردد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی در پاسخ به اینکه اخیرا خبری در شبکه های اجتماعی مبنی بر مجاز بودن 2 روز غیبت ماهانه دانش آموزان از کلاس درس منتشر شده بود، چنین موضوعی صحت دارد؟ اظهار کرد: تکلیف غیبت های غیرمجاز که روشن است و دانش آموزان اگر غیبت غیرمجاز داشته باشند در نمرات انضباطی شان اثرگذار است.

وی اضافه کرد: اما درباره غیبت مجاز باید گفت در شرایطی که دانش آموز بیماری دارد یا مسئله ای برایش به وجود آمده، ممکن است روزهای عدم حضورش در مدرسه بیشتر از دو روز هم بگردد که مسئله ای ندارد و طبق ضوابط، دانش آموز می تواند غیبت مجاز داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بنابراین چنین بحثی مبنی بر اینکه دانش آموز مجاز باشد هر ماه 2 روز غیبت کند، به هیچ وجه مطرح نیست و موضوعیت ندارد گفت: مبنای آموزش های ما در مدارس، آموزش حضوری است و همانطور که گفته شد اگر دانش آموز بتواند مستنداتی ارائه کند و مدیر بپذیرد، غیبتش موجه منظور می گردد و اگر نه، غیبتش غیرموجه است و طبق قوانین و آیین نامه ها با وی برخورد می گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2062

به "آیا 2 روز غیبت دانش آموزان از مدرسه در هرماه مجاز است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا 2 روز غیبت دانش آموزان از مدرسه در هرماه مجاز است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید