ارتقاء آگاهی و دانش اجتماعی مسئولان در راس اهداف سند توانمندسازی مددجویان

به گزارش مجله فیروزی، صالحی گفت: ارتقاء آگاهی و دانش مسئولان و مسئولیت پذیری سایر افراد، هدف اصلی امضاء تفاهم نامه توانمند سازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی ره است.

ارتقاء آگاهی و دانش اجتماعی مسئولان در راس اهداف سند توانمندسازی مددجویان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، مراسم رونمایی از سند ارتقاء فرهنگ توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان این دو نهاد روز چهارشنبه بیست و هشتم آبان ماه امسال برگزار گردید.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: کمیته امداد دومین نهادی است که در نخستین روز های پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام راحل ره تاسیس شد.

وی اضافه کرو: تاسیس نهادی، چون کمیته امداد در بحبوحه انقلاب اسلامی و جریانات سیاسی آن روز ها نکات مهمی در بر دارد و مهمترین آن ایجاد فضایی خاص برای کارکرد ها و ماموریت های ویژه مقل رسیدگی به اقشار خاصی، چون ایتام، بچه ها کار، بچه ها معلول و مواردی از این دست است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: بحث خانواده های دارای شرایط خاص مثل خانواده زندانیان، زنان سرپرست خانوار، خانواده های درگیر اعتیاد و سایر خانواده های این چنینی است.

صالحی تاکید نمود: فراهم شدن شرایط تحصیل، ازدواج و جهیزیه و مواردی از این قبیل مواردی هستند که در زمره اهداف فعالیت نهادهایی، چون کمیته امداد امام خمینی ره قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: موقعیت های خاص مثل بحران های طبیعی، چون سیل، زلزله و سایر موقعیت های خاص این چنینی شرایط خاصی را به وجود می آورد و موقعیت را به موقعیت خاص تبدیل می نماید و البته بحران های اجتماعی و درمانی مثل بحران بیماری کرونا را هم باید در موقعیت های خاص گنجاند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید نمود: امام خمینی ره نگاه ویژه ای برای رسیدگی به خانواده ها و اقشار خاص داشتند و کمیته امداد امام خمینی ره نیز با چنین نگرشی ایجاد شد.

صالحی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی با تعریف یک نقشه روشن تا کنون 12 سند را به تصویب رسانده است و 5 سند هم در شرف تصویب است.

وی در ادامه اضافه نمود: سند ارتقاء توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی ره با این چشم انداز که بخش های مختلف زندگی اجتماعی، مالی و حتی زندگی سیاسی هم با فرهنگ عمومی قرابت نزدیکی دارند به تصویب رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: به امضاء رسیدن سند ارتقاء توانمند سازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی ره نیز با امید به بهبود و ارتقاء شرایط مددجویان و در غالب تفاهم نامه مشترک وزارت فرهنگ و کمیته امداد صورت گرفت.

صالحی اضافه نمود: 11 گروه مخاطب سند ارتقاء توانمندسازی مددجویان به شمار می فرایند و هدف اصلی آن شامل افزایش آگاهی و دانش مسئولان نسبت به جامعه مددجویان ارتقاء پیدا کند و ارتقاء مسئولیت پذیری سایران نسبت به جامعه هدف مددجویان است.

وی همچنین تاکید نمود: 32 اقدام به عنوان کارکرد های سند ارتقاء توانمندسازی مددجویلن تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره مشخص شده است و از آن جمله میتوان به استفاده از گروه های مرجع به عنوان سفیران حامی مددجویان، چگونگی توسعه کانون های اشتغال مددجویان که توسط خیران مدیریت و همراهی شده را اشاره نمود.

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی ره نیز در بخشی از مراسم یادآور شد: پیامد های اجتماعی پدیده ای ناگزیر هستند که نمی توان از وقوع آن ها چشم پوشید و بیتفاوت ماند و دست روی دست گذاشت.

وی تاکید نمود: در حال حاضر معضلات و نوسان های مالی در سطح جامعه وجود دارد و بار اصلی این مسائل بر دوش مردم است و باید حواسمان باشد که به موقع به برطرف مسائل عموم مردم و به ویژه خانواده های محروم و بی بضاعت فکر کنیم .

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1152

به "ارتقاء آگاهی و دانش اجتماعی مسئولان در راس اهداف سند توانمندسازی مددجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقاء آگاهی و دانش اجتماعی مسئولان در راس اهداف سند توانمندسازی مددجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید