از فرهنگ مردم آلمان تعجب نکنید!

به گزارش مجله فیروزی، خیلی جالب است پیش از سفر به جایی، درباره فرهنگ مردم آن کشور و اتفاقاتی که گذرانده اند، تحقیق کنیم. کشور آلمان، کشوری در قاره اروپا است که در جنگ جهانی دوم، نقش بزرگی داشته است. همه انسان ها تقریبا نام هیتلر را شنیده اند. آدولف هیتلر یک سیاستمدار اتریشی-آلمانی بود که به نسل کشی یهیودیان در طی جنگ جهانی دوم علاقه داشت. بسیاری از مردم آلمان از شنیدن نام هیتلر، شرمگین می شوند. هیتلر نژاد آلمانی را برترین نژاد می دانست و این دیدگاه، به مردم آلمان هم سرایت نموده است. در ادامه با حقایق جالب درباره فرهنگ مردم آلمان آشنا خواهید شد.

از فرهنگ مردم آلمان تعجب نکنید!

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

آلمانی ها با خودشان هم قهرند!

آلمانی ها به رفتار متکبرانه و غرور در بین مردم اروپا شهرت دارند. پیدا کردن یک دوست، همواره در این کشور سخت است. آلمانی ها معمولا حد فاصله ای بین خود و طرف مقابل ایجاد می نمایند و زیاد گرم و صمیمی نمی گردد. البته این تمام ماجرا نیست. شنیده اید که به آلمان، کشور نژاد پرستان می گویند؟ دست خودشان نیست. دیدگاهشان نسبت به افراد خارجی، متفاوت است. خیلی وقت ها هم می بینید که شوخی های جالبی می نمایند و خونگرم هستند اما یک مثالی درباره آلمانی ها وجود دارد که در همه زمان ها کاربردی است. آلمانی ها بعد از 50 سال هم، شما را یک مهمان محترم می شناسند.

تمیز کردن بینی با صدای بلند ممنوع!

البته این مورد در کشور عزیزمان هم شرم آور است اما در فرهنگ مردم آلمان خیلی این موضوع را بد می دانند. اگر فردی بینی خود را در میان جمع، با صدای بلند پاک کند، و یا حتی بالا بکشد، نگاه بدی به آن فرد خواهند کرد.

اصراف آب ممنوع!

آلمانی ها به آب خیلی بها می دهند. برای شستن ظرف هایشان هم یک مایع شستشو روی ظرف های خود می زنند و بدون این که آبکشی نمایند، با دستمال خیس، کف روی آن می گیرند. هر چند که این موضوع در بین قدیمی هایشان بیشتر کاربرد دارد و امروزه، ماشین های ظرفشویی، کارشان را راحت تر نموده است.

نظم و ترتیب در کارهای آلمانی ها

به جرات می توان گفت که فرهنگ مردم آلمان ، یکی از بهترین فرهنگ هایی است که در دنیا مشاهده می گردد. تمایل به نظم داشتن و انجام کارها در زمانی که تعیین نموده اند، اهمیت ویژه ای برای آلمانی ها دارد. اگر اولین بارتان است که به آلمان سفر می کنید، احتمالا به آن ها به چشم یک ربات فعال نگاه می کنید که زندگی خود را ربات گونه برنامه ریزی نموده اند. مثلا در زمانی که سر کار هستند، اصلا حواسشان به گوشی موبایلشان نیست و تمرکز بالایی روی کار خود دارند اما زمانی که آخر هفته می رسد، حتما آن ها را در گردش و گشت و گذار با دوستانشان خواهید دید. در آلمان اگر کسی 8 ساعت روزانه کار کند، یعنی 8 ساعت واقعی روی کارش زمان گذاشته است.

حمایت دولت از پناهجویان قانونی

دولت آلمان برای پناهجویانی که قصد زندگی در این کشور را دارند، اهمیت ویژه ای قائل است. همه پناهجویان به کلاس های زبان آلمانی می فرایند که توسط دولت، برگزار می گردد. سپس ماهانه مبلغی را از طرف دولت دریافت می نمایند تا زندگی شان بگذرد. البته این حمایت اقتصادی، زمانی است که فرد شغل نداشته باشد. در صورتی که شغل مناسبی پیدا کند، این حمایت از سمت دولت قطع می گردد. بسیاری از پناهجویان برای این که هر ماه از دولت آلمان پول بگیرند، به کارهای سیاه روی آوردند. کارهایی که صورت اقتصادی تعیینی ندارند و همچنان دولت از آن ها بدون توجه به این کارها، حمایت خواهد نمود.

فرهنگ مهمانی رفتن در آلمان

اگر می خواهید به خانه یک آلمانی بروید، حتما پیش از رفتن، به آن ها اطلاع دهید. آلمانی ها از مهمان سر زده خوششان نمی آید. حتی این کار را بی ادبی تلقی می نمایند. خوش قول باشید و سر زمانی که از قبل اطلاع داده اید، به مهمانی بروید. در هنگام ورود، حتما یک کادوی کوچک برای میزبان تهیه کنید. قبل از میزبان برای خوردن غذا، آماده نشوید و زمانی که میزبان سر میز حاضر شد، خوردن را شروع کنید. در هنگام سلام و خداحافظی، حتما دست دهید اما بگذارید که دست دادن از سمت فرد بزرگتر شروع گردد. خریدن گل هم به آلمانی ها حس خوبی می دهد. برای تشکر از میزبان می توانید فردای روز مهمانی، چند شاخه گل ارسال کنید.

منبع: سفرمی
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 785

به "از فرهنگ مردم آلمان تعجب نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از فرهنگ مردم آلمان تعجب نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید