امارات قول جبران داد

به گزارش مجله فیروزی، امارات متحده عربی با تولید 2.693 میلیون بشکه در روز در اوت، ماه گذشته سهمیه تولید نفت مشخص شده تحت توافق اوپک پلاس را نقض کرد.

امارات قول جبران داد

به گزارش خبرنگاران، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات با اشاره به افزایش تقاضا برای برق که با استفاده از گاز طبیعی استخراج شده به همراه نفت تولید می شود، در توییتی از نقض سهمیه تولید اوپک پلاس خبر داد و گفت: اگرچه تولید امارات متحده عربی در اوت به 2.693 میلیون بشکه در روز افزایش یافت اما اقداماتی اتخاذ شده تا این افزایش موقتی که به دلیل پیک تقاضای برق در ایام تابستان روی داده و مستلزم افزایش تولید نفت و گاز مرتبط با آن بوده است، جبران شود.

تولید نفت امارات 103 هزار بشکه در روز بالاتر از سهمیه 2.590 میلیون بشکه در روز تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس و 293 هزار بشکه در روز بالاتر از تولید این کشور در ژوییه بوده است.

نقض سهمیه تولید از سوی امارات متحده عربی که متحد نزدیک عربستان سعودی است، قابل توجه بوده است. ریاض ریاست کمیته نظارتی اوپک پلاس را برعهده دارد که مسئول کنترل پایبندی اعضا به پیمان محدودیت عرضه است و آنها را برای پایبندی کامل به توافق تحت فشار گذاشته است. امارات نیز در این کمیته حضور دارد.

نیروگاههای امارات برای تولید برق در ایام تابستان که استفاده از دستگاههای تهویه افزایش پیدا می کند، به گاز بیشتری نیاز داشتند و بنابراین کشور ناچار شد برای تامین تقاضا برای گاز، نفت بیشتری تولید کند.

مزروعی اظهار داشت شرکت ملی نفت ابوظبی که عمده نفت امارات را تولید می کند، قصد دارد حجم فروش همه گریدهای نفتی خود در اکتبر را 30 درصد کاهش دهد که به جبران مازاد تولید اوت کمک خواهد کرد.

تحت توافق اوپک پلاس، اعضایی که فراتر از سهمیه شان تولید داشته اند، باید به همان میزان تولیدشان را برای جبران مازاد تولید کاهش دهند.

وزیر انرژی امارات اظهار داشت این کشور همان طور که در ژوئن با کاهش اضافی 100 هزار بشکه در روز نشان داد، به توافق اوپک پلاس کاملا پایبند است.

طبق آمار کپلر، صادرات نفت امارات متحده عربی در ژوییه و اوت افزایش پیدا کرد اما این افزایش تا حدود زیادی به دلیل برداشت از ذخایری بود که در آوریل و در زمان جنگ قیمت کوتاه مدت ایجاد شده بود.

اوپک پلاس که شامل اوپک، روسیه و شماری دیگر از تولیدکنندگان نفت است، از اول ماه مه توافقی را برای کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه در روز معادل حدود 10 درصد از تولید جهانی به اجرا گذاشت و از اول اوت میزان کاهش تولیدش را به 7.7 میلیون بشکه در روز تسهیل کرد و تا دسامبر به این فرایند ادامه می دهد. سهم اوپک از این کاهش تولید، 4.868 میلیون بشکه در روز است.

بر اساس گزارش پلاتس، کپلر برآورد کرده که صادرات نفت امارات در اوت به 2.748 میلیون بشکه در روز در مقایسه با 2.711 میلیون بشکه در روز در ژوییه و 2.263 میلیون بشکه در روز در ژوئن رسید.

اوپک اول سپتامبر اظهار داشت که برای رهگیری محموله های نفتی و آمار ذخایر از اطلاعات شرکت کپلر استفاده خواهد کرد.

نشست آینده کمیته نظارتی مشترک اوپک پلاس به صورت آنلاین در 17 سپتامبر برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1025

به "امارات قول جبران داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات قول جبران داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید