ایجاد فرهنگ کارآفرینی لازمه رشد فناوری و نوآوری

به گزارش مجله فیروزی، محمدشهاب ارکان مدیرعامل منطقه ویژه علم و فناوری یزد گفت:یکی از مهمترین زیرساخت های اجتماعی توسعه نوآوری، دانش مشترک و جمعی است.

ایجاد فرهنگ کارآفرینی لازمه رشد فناوری و نوآوری

محمد شهاب ارکان مدیرعامل منطقه ویژه علم و فناوری یزد گفت: در سال های اخیر اکوسیستم کارآفرینی کشور پیشرفت های زیادی به خود دیده است. نهاد های نوظهور مانند شتابدهنده ها (شرکت هایی جهت رشد سریع ایده های نو با حمایت مالی و معنوی)، سرمایه گذار های خطر پذیر شرکتی، مراکز کارآفرینی و نوآوری، استارتاپ ها به همراه برگزاری دوره های آموزشی و رویداد ها به وسیله دانشگاه ها و مراکز علمی کشور به ارتقاء دانش این حوزه یاری نموده اند.

او اضافه کرد: با این وجود ضعف ها و کاستی هایی در حوزه نوآوری وجود دارد که نیازمند همکاری نهاد ها و بازیگران اکوسیستم کارآفرینی کشور جهت راهنمایی به سمت پیشرفت و بلوغ هر چه بیشتر این حوزه است.

به گفته او، ماهیت نوآوری پدیده ای کاملا اجتماعی و غیرقابل پیش بینی است که در بستر جامعه رخ می دهد بعضی از فعالین این حوزه معتقد هستند تا زمانی که فرهنگ کارآفرینی در یک جامعه شکل نگرفته باشد نمی توان انتظار نوآوری نظام مند را داشت بدین سبب ضروری است زیر ساخت های اجتماعی نوآوری را تقویت نموده تا بتوانیم به برترین شکل فعالیت کارآفرینی را راهبری کنیم.

ارکان گفت: یکی از مهمترین زیرساخت های اجتماعی توسعه نوآوری، دانش مشترک و جمعی است. فراوری محتوای اثربخش و در دسترس قراردادن آن به عموم جامعه از ملزومات ایجاد این دانش مشترک است.

او اضافه کرد: کارشناسان حوزه نوآوری و فناوری معتقد هستند برای ایجاد یک اکوسیستم نوآوری، سیاست گذاری این حوزه در بخش های سخت افزاری (ایجاد زیرساخت های فیزیکی، تدوین قوانین، جذب استعداد ها و ...) و نرم افزاری (تنوع فرهنگی، اعتماد سازی اجتماعی، انگیزه های احساسی و قوانین نانوشته) است.

کارخانه نوآوری درخشان یزد یکی از پروژه های منطقه ویژه علم و فناوری است که با هدف ایجاد اکوسیستم نوآوری و سیاست گذاری در بخش های سخت افزار و نرم افزار به وسیله معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در امسال افتتاح شده است.

خبرنگاران یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آبان 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1992

به "ایجاد فرهنگ کارآفرینی لازمه رشد فناوری و نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد فرهنگ کارآفرینی لازمه رشد فناوری و نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید