بازدید سفیر بنگلادش از گنبد سلطانیه

به گزارش مجله فیروزی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از بازدید گوسال اعظم سارکرار، سفیر بنگلادش در تهران به همراه همسر خود از گنبد سلطانیه اطلاع داد.

بازدید سفیر بنگلادش از گنبد سلطانیه

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان زنجان امیر ارجمند روز سه شنبه 2 شهریورماه 1400 با اعلام این خبر گفت: این برای دومین بار است که سفیر بنگلادش از عظیم ترین گنبد آجری دنیا بازدید کرد و از عظمت و معماری خارق العاده این بنای تاریخی شگفت زده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان زنجان گفت: بازدید مقامات مسئول کشورهای دیگر از جاذبه های جهانگردی استان زنجان می تواند شرایطی را برای منطقه ایجاد کند که درنهایت منجر به ورود جهانگردان خارجی بیشتری از کشورهای مختلف به این استان گردد.

او گفت: بهبود توسعه زیرساخت ها، اخذ کسب نشان های ملی و مهر اصالت یونسکو برای آثار صنایع دستی، توسعه بومگردی شهرستان و افزایش برنامه های فرهنگی و… از جمله اهداف مهم امسال برای جذب جهانگرد بیشتر در استان است.

گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در لیست میراث دنیای محسوب می گردد، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون عظیم ترین گنبد آجری دنیا بشمار می آید. شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان واقع شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1596

به "بازدید سفیر بنگلادش از گنبد سلطانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید سفیر بنگلادش از گنبد سلطانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید