باستان شناسان بقایای تالار مجللی را در انگلستان کشف کردند

به گزارش مجله فیروزی، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارشات واصله، باستان شناسان بقایای تالار مجللی را در انگلستان کشف کردند.

باستان شناسان بقایای تالار مجللی را در انگلستان کشف کردند

باستان شناسان با کاوش در شرق انگلستان به بقایای تالار مجللی دست یافتند که حدود یک هزار و 400 سال پیش محل برگزاری جشن جنگجویان و افراد سلطنتی آنگلوساکسون بوده است.

بقایای این سالن سلطنتی در نزدیکی روستایی واقع در شهرستان سافک که در 100 کیلومتری لندن واقع است، کشف شده و فقط چند کیلومتر با دو کشتی آنگلوساکسون مشهور که دفن شده بودند، فاصله دارد.

باستان شناسان معتقدند هر دو این کشتی ها در حقیقت اجساد دو حمکرانی را در برگرفته بودند که در فاصله سالهای 570 تا 720 میلادی در این مکان حکومت میکردند.

باستان شناسان اکنون مشغول کاوش در محوطه ای هستند که شش هکتار را در بر میگیرد و جز املاک سلطنتی آن موقع محسوب می گردد.

با توجه به شواهد به جامانده میتوان نتیجه گرفت سالن بزرگی که در این مکان بنا شده با استفاده از الوار ساخته شده بود. به نظر می رسد در مجموع حدود 10 سالن در این مکان برای پادشاه و مهمانانش وجود داشته است، اما در جریان کاوش اخیر فقط بقایای بزرگترین سالن این مکان کشف شده است.

باستان شناسان از سال 2008 مشغول کاوش در این منطقه روستایی بوده اند. بقایای اولیه این تالار نخستین بار به یاری تصویربرداری هوایی در سال 2015 معین شد اما در تابستان اخیر باستان شناسان توانستند بقایای بجای مانده از ظروف شیشه ای و سفالین، جواهرات لباس، لوازم شخصی همانند سنجاق مسی، چاقوی آهنین و بقایای بجای مانده از تدارکات برای مهمانی ها را کشف نمایند. با توجه به تمامی بقایای بجای مانده در این مکان میتوان نتیجه گرفت، حجم بسیار زیادی گوشت در مراسم های مجلل مورد استفاده قرار میگرفت، این در حالی است که در آن موقع آنگلوساکسون ها بیشتر از سبزیجات استفاده میکردند.

باستان شناسان معتقدند این سکونتگاه سلطنتی واقع در نزدیکی سافک هر بار به مدت چند ماه مورد استفاده شاه و جنگجویانش قرار میگرفت و پس از خاتمه منابع غذایی، این گروه به سکونتگاه دیگری در قلمروشان نقل مکان میکردند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1981

به "باستان شناسان بقایای تالار مجللی را در انگلستان کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستان شناسان بقایای تالار مجللی را در انگلستان کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید