بافت تاریخی بوشهرمعماری گذشتگان احیا می گردد

به گزارش مجله فیروزی، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: بافت تاریخی بوشهر از معماری بسیار زیبایی برخوردار است که این معماری گذشتگان با برنامه های تدوین شده احیا می گردد.

بافت تاریخی بوشهرمعماری گذشتگان احیا می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران از بوشهر، ناصر امیرزاده ظهر امروز در آیین برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در بوشهر با بیان اینکه این استان دارای صندلی مهمی در ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی است گفت: ابنیه و آثار تاریخی استان بوشهر با داشتن معماری زیبا و منحصر به فرد دارای صندلی مهمی در تاریخ شهرسازی ایران است.

وی با اشاره به اینکه قدمت آثار تاریخی استان بوشهر به بیش از 4 هزار سال می رسد توضیح داد: سیراف، کاخ چرخاب هخامنشی، خانه رئیسعلی دلواری، بافت تاریخی بوشهر و ابنیه های تاریخی در دیگر نقاط استان بوشهر از ظرفیت بالای تمدن تاریخی استان بوشهر و معماری گذشتگان است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به بافت تاریخی بوشهر اعلام کرد: این بافت که در کنار آبهای خلیج فارس در قلب شهر بوشهر مستقر است بناهای آن از معماری بسیار زیبایی ساخته شده است.

امیرزاده با تاکید بر احیای ساختمان های بافت بوشهر خاطر نشان کرد: بافت بوشهر دارای بناها و عمارت های زیبا مربوط به بیش از 2 قرن است که معماری این ساختمان ها صندلی ویژه این بافت نشان می دهد.

وی با بیان اینکه گذشتگان این استان براساس محیط پیرامونی منطقه برنامه ریزی شهری نموده اندافزود: بر همین اساس تمام شهرها و سکونت گاههای استان بوشهر متناسب با شرایط محیطی موجود طراحی شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به روستاهای ساحلی استان بوشهر گفت: آنالیز ها نشان می دهد طراحی و مطالعه خوبی از گذشته برای این روستاها انجام شده و امروز نیز در طرح آمایش استان براساس مشخصات موجود، برنامه ریزی شهری انجام می گردد.

امیرزاده بر ضرورت توسعه مرمت بناهای تاریخی از سوی این اداره کل تاکید نمود و گفت: چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با حضور کارشناسان به مدت دو روز در بوشهر ادامه دارد.

وی اعلام کرد: در این کنگره دو روزه ضمن برپایی نمایشگاه عکس و صنایع دستی، کارگاه گره چینی چوبی و نمایش فیلم روی پوست نهنگ اجرا می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 605

به "بافت تاریخی بوشهرمعماری گذشتگان احیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت تاریخی بوشهرمعماری گذشتگان احیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید