برندگان مرغک سیمین کانون در پاییز معرفی شدند

به گزارش مجله فیروزی، خبرگزاری خبرنگاران- سه کتاب برگزیده فصل پاییز 1399 جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان معرفی و در آیین ویژه ای با اهدای مرغک سیمین از صاحبان این آثار قدردانی شد.

برندگان مرغک سیمین کانون در پاییز معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کانون، در آیین اهدای جوایز این رویداد که صبح روز 16 اسفند 1399 در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان برگزار شد، سه اثر از میان 14 اثر راه یافته به مرحله نهایی، برگزیده شد.

داوران این فصل متشکل از آقای عبدالمجید نجفی نویسنده داستان نوجوان، خانم سرور کتبی نویسنده داستان کودک، خانم شکوه قاسم نیا شاعر کودک، آقای بیوک ملی شاعر نوجوان و آقای فرهاد مینایی مروج کتاب بودند.

بر این اساس، هیأت داوران اثر الینا در عروسی به صرف خارش به نویسندگی خانم مژگان کلهر و تصویرگری خانم سارا طبیب زاده از انتشارات افق کتاب های فندق را حایز دریافت جایزه مرغک سیمین ماه مهر دانستند.

همچنین کتاب ققنوس همین جاست در رده سنی نوجوان به نویسندگی خانم فاطمه سرمشقی و منتشر شده از سوی انتشارات پیدایش نیز پیروز به دریافت جایزه مرغک سیمین کتاب ماه آبان شد.

کتاب شعر شانه دورترین مترسک جهان گزیده ای از بهترین شعر های آقای حسین تولایی از انتشارات گویا نیز مرغک سیمین ماه آذر این جایزه را دریافت کرد.

بر اساس این خبر از میان 216 عنوان کتاب رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تا سرانجام فصل پاییز، 181 عنوان کتابِ شعر، داستان و نمایش نامه به مرحله داوری رسیدند.

کمیته های تخصصی شعر و داستان کودک و نوجوان 14 عنوان کتاب را شامل دو عنوان کتاب شعر کودک، چهار عنوان شعر نوجوان، شش عنوان داستان کودک و دو عنوان داستان نوجوان را به عنوان نامزد های فصل پاییز جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تشخیص و در اختیار داوران نهایی این رویداد قرار دادند.

کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان هر سال، هر فصل و هر ماه برترین کتاب های کودک و نوجوان را انتخاب و آن ها را به مخاطبان معرفی و البته به این آثار جایزه هایی مانند مرغک سیمین، مرغک زرین و... اهدا می کند.

این جایزه که با عنوان کتاب ماه و سال کودک و نوجوان برگزار می شود، قرار است در انتخاب کتاب مناسب برای بچه ها و نوجوانان به خانواده ها کمک کند و بهترین ها را از ناشران خریداری و در اختیار آن ها قرار دهد.

یادآوری می شود جایزه ای که هر ماه به یک نویسنده، شاعر یا مترجم یا در سرانجام هر فصل به یک ناشر اهدا می شود، مرغک سیمین نام گرفته است و شامل یک نشان با همین عنوان، تندیس، لوح و جایزه نقدی می شود و البته نشان مرغک زرین، تندیس، لوح و جایزه نقدی هم به کتاب سال تعلق می گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1359

به "برندگان مرغک سیمین کانون در پاییز معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان مرغک سیمین کانون در پاییز معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید