به اجبار به جوانان بها داده شد، آمریکا روز سختی با ایران دارد

به گزارش مجله فیروزی، ناصر شهنازی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره بازی های تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی گفت: مشکل تیم ملی والیبال ایران این است که هدف و برنامه ریزی مشخصی در سال سخت والیبال نداشت. تمام توان تیم ملی در لیگ ملت ها به کار گرفته شد که فشار مضاعفی به بازیکنان وارد کرد و در نتیجه باعث مصدومیت و خستگی شد. با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا حکم حضور در مرحله دوم رقابت های المپیک را داشت در نتیجه تیم ملی با ترکیب اصلی در این رقابت ها شرکت کرد و انرژی برای جام جهانی باقی نماند.

به اجبار به جوانان بها داده شد، آمریکا روز سختی با ایران دارد

* فاصله زیادی با تفکرات حرفه ای داریم

وی اضافه کرد: بسکمک از تیم های بزرگ در مسابقات لیگ ملت ها، جام اروپا و ... از ترکیب متفاوتی استفاده کرده اند. شاید تیم ملی ایران در رنکینگ جهانی در جایگاه هشتم قرار گرفته است، ولی همچنان فاصله زیادی با تفکرات حرفه ای داریم. متأسفانه ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی ایران اظهار داشت برای جام جهانی آمادگی لازم را نداریم. او با ترکیب اصلی در مسابقات جام جهانی حاضر شد، مسابقاتی که اهمیت و حساسیت سال های گذشته را نداشت، چرا که دیگر کسب سهمیه المپیک در این رقابت ها داده نمی شود و تنها جوایز دلاری و امتیاز برای رنکینگ اهمیت دارد. نتوانستیم با برنامه ریزی کامل در این مسابقات حاضر شویم. دو بازی نخست خود را با ترکیب اصلی شروع کردیم و زمانی به بازیکنان جوان بها دادیم که مجبور شدیم.

* با مردم صادق نیستیم

کارشناس والیبال ادامه داد: بارها منتقدان و کارشناسان تأکید کردند که اگر قرار است به آینده سازان فرصت دهیم، باید از لیگ ملت ها شروع کنیم اما در جام جهانی درست زمانی که مجبور شدیم به جوانان بها دادیم. آنها نیز با شایستگی دو پیروزی برای تیم ملی به دست آوردند تا از شرایط بد بیرون بیاییم. متأسفانه با مردم صادقانه صحبت نمی کنیم و زمانی که کارشناسان از روی دلسوزی انتقادی انجام می دهند، با هجمه روبرو می شوند. هنوز تکلیف رئیس فدراسیون تعیین نیست و همین باعث می شود تا برنامه مناسبی وجود نداشته باشد. والیبال یکی از رشته های پرطرفدار در ایران است اما هنوز از نظر ساختار سازمانی دچار مشکلاتی است.

* به مربی خارجی بهای بیشتری داده می شود

شهنازی تأکید کرد: سرمربی تیم ملی به منتقدان خود حمله و این طور اظهار داشت که کسی که در حد و اندازه های او باشد برای انتقاد در ایران وجود ندارد. کولاکوویچ گفت کسی باید از او انتقاد کند که در حدش باشد. حق با او است، چرا که در ایران به مربیان خارجی پول و بهای بیشتری داده می شود و حداکثر حقوق مربی ایرانی در والیبال یک میلیون و پانصد هزار تومان می باشد که در قیاس با مربی خارجی رقمی به شمار نمی رود. او راست می گوید، کسی در حد و اندازه اش نیست.

* بسکمک از نتایج تیم ملی مدیون معروف و معروف ها است

وی ادامه داد: کارشناسان بارها و بارها درباره پوست اندازی تیم ملی صحبت کردند اما این به این معنا نبود که افرادی مانند معروف، غفور، عبادی پور و ... را کنار بگذاریم. سعید معروف اسطوره والیبال ایران می باشد. او سال ها برای این رشته زحمت کشیده و کسی نمی تواند منکر آن شود. اتفاقا بازیکنان باتجربه باید حضور داشته باشند اما طوری باید مدیریت کرد که دچار خستگی و مصدومیت نشوند. مطمئن باشید بسکمک از نتایج مدیون تلاش های معروف و معروف ها است. ما برای صعود به المپیک و حضور در المپیک نیاز به معروف ها داریم اما نوع به کارگیری بازیکنان باتجربه و جوان هنر یک مربی است که متأسفانه آن را نداریم.

* ظاهرا دیکته شده بود از باتجربه ها استفاده نشود

شهنازی گفت: والیبال باعث شادی مردم می شود اما با این اتفاقاتی که رخ می دهد همین دلخوشی را از مردم گرفته ایم. ما از روی دلسوزی نقد می کنیم تا باعث پیشرفت والیبال شویم. در بازی مقابل برزیل می توانستیم پیروز شویم به شرطی که در شرایط حساس از بازیکنان باتجربه هم استفاده می کردیم اما ظاهرا از قبل دیکته شده بود که بازیکنان باتجربه بازی نخواهند کرد. این شیوه در تیم ملی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

* تیم در زمان ولاسکو جنگنده بود

ناصر شهنازی درباره ادامه کار با کولاکوویچ برای حضور در المپیک گفت: بارها گفته ایم که والیبال نیازمند یک مربی بزرگ است. در زمان ولاسکو تیم ما یک تیم جنگنده بود و همیشه 40 بازیکن آماده در اختیار داشتیم که جایگزین مناسب و برنامه ریزی وجود داشت. این اتفاق بعد از رفتن ولاسکو کمتر رخ داد. در حال حاضر نیز به یک مربی با رزومه قوی نیاز داریم که به رشد والیبال کمک کند. پتانسیل خوبی داریم اگر از آنها به خوبی استفاده شود.

* به المپیک صعود نکنیم فاجعه است

وی درباره مسابقات انتخابی المپیک گفت: مطمئن باشید با شرایطی که تیم هایی مانند چین، کره جنوبی و استرالیا دارند کار آسانی در پیش نداریم. اگر صعود نکنیم، فاجعه ای بزرگ برای والیبال ایران رخ می دهد. باید از قبل برنامه اصولی انجام می دادیم. فتاحی آدم با دانشی در والیبال است و امیدوارم از توان مدیریتی اش استفاده کند. شانس صعود به المپیک داریم اما شرایط سخت است.

* آمریکا روز سختی مقابل ایران دارد

شهنازی درباره بازی با آمریکا گفت: تیم های بزرگ مانند برزیل،آمریکا و لهستان با تمام توان خود در مسابقات حضور یافته اند که شانس قهرمانی دارند. شرایط راحتی مقابل این تیم نداریم اما ما سابقه پیروزی مقابل تیم های بزرگ را داشته ایم و اگر مدیریت کنیم می توانیم پیروز میدان شویم. در این بازی بدون شانس نیستیم. آمریکا بازی آسانی مقابل ما ندارد. با توجه به اینکه بازیکنان جوان روحیه تازه به تیم تزریق کرده اند، آمریکا کار سختی خواهد داشت. برای تیم ملی والیبال ایران آرزوی موفقیت دارم، دلسوز والیبال هستیم و می خواهیم والیبال رشد کند تا باعث شادی مردم شود.

به گزارش خبرنگاران، چهاردهمین دوره رقابت های جام جهانی والیبال از روز سه شنبه 9 مهرماه با حضور تیم های برزیل، آمریکا، ژاپن، لهستان، مصر، آرژانتین، روسیه، ایران، استرالیا، ایتالیا، کانادا و تونس به میزبانی ناگانو ژاپن شروع شده است.

تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست رقابت ها از 5 بازی خود با 2 پیروزی، 3 شکست و 6 امتیاز در جایگاه هشتم جدول رده بندی قرار گرفت.

در مرحله دوم مسابقات که به میزبانی هیروشیما برگزار می شود ملی پوشان والیبال ایران فردا چهارشنبه از ساعت 12:30 مقابل تیم ملی آمریکا صف آرایی خواهند کرد. آمریکا از 5 بازی خود با کسب 4 پیروزی، یک شکست و 13 امتیاز پس از برزیل در رده دوم جدول قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 327

به "به اجبار به جوانان بها داده شد، آمریکا روز سختی با ایران دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به اجبار به جوانان بها داده شد، آمریکا روز سختی با ایران دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید