به مسافران جام جهانی توصیه می گردد که برای خرید تور و بلیت هواپیما عجله نکنند

به گزارش مجله فیروزی، خبرگزاری مهر/ براساس اخبار منتشر شده، به مسافران جام جهانی توصیه می گردد که برای خرید تور و بلیت هواپیما عجله نکنند.

به مسافران جام جهانی توصیه می گردد که برای خرید تور و بلیت هواپیما عجله نکنند

لیست کشورها برای مسابقات جام جهانی قطر 2022 مشخص شد و ایران نیز در گروه آمریکا و انگلیس نهاده شد. حالا زمان بازی ها نیز مشخص شده و ایران در آبان باید مقابل این کشورها بازی کند. به همین علت آژانس های مسافرتی نیز آماده شده اند تا تورهای گردشگری جام جهانی را بفروشند. تورهایی که سالهای پیش به بهانه جام جهانی سود خوبی را نصیب آژانس ها میکرد حتی اگر قرار بود هیچ نقشی در تهیه بلیت مسابقات نداشته باشند.

از چندی پیش تا کنون آژانس های مسافرتی درحال تبلیغ برای تورهای مسافرتی به بهانه جام جهانی هستند. تورهای لوکس قطر برای ایام نوروزی با پرواز قطری و سه شب اقامت در این کشور حدود 27 میلیون تومان نرخ داشت. حالا تبلیغ سفر به قطر به بهانه جام جهانی این نرخ ها را افزایش داده نرخ این تورها اکنون به صد تا 150 میلیون تومان رسیده است. دفاتر خدمات مسافرتی اعلام می نمایند که از الان مسافران قطر باید تور خود را رزرو نموده تا از تخفیف برخوردار شوند. ترانسفر، گشت شهری، بیمه مسافرتی، راهنمای فارسی زبان و رزرو بلیت هواپیما و هتل شامل این تورها می گردد.

آژانس هایی که معروف تر از بقیه هستند، قولی درباره بلیت مسابقات به مسافران نمی دهند. اما اعلام می نمایند که ممکن است در زمان برگزاری مسابقات نرخ بلیت هواپیما افزایش داشته باشد به همین علت نه برای بلیت مسابقات تضمینی می دهند و نه برای نرخ بلیت هواپیما.

از طرفی مسافران ایرانی باید برای ورود به قطر ویزا بگیرند. سال گذشته دولت قطر ویزای این کشور را برای 80 کشو بجز عربستان و ایران لغو کرد. بنابراین مسافران ایرانی باید برای رفتن به این کشور ضمن دریافت ویزا هزینه آن را نیز پرداخت نمایند.

قطر شرایط ویژه سفر به این کشور را خاطرنشان کرد و صدور ویزای فرودگاهی را منوط به داشتن دبیت یا کردیت کارت نموده بود و حالا خاطرنشان کرد که مسافران ایرانی می توانند برای دریافت ویزای فرودگاهی غیر از کارتهای اعتباری کپی گردش حساب بانک سه ماه به زبان انگلیسی به نام خود را نیز ارائه دهند. با این وجود حداقل موجودی کارت های اعتباری یا گردش بانکی باید 5 هزار ریال قطری یا 1500 دلار باشد. هنوز پول نقد از مسافران تا اطلاع ثانوی پذیرفته نیست.

بعلاوه در روزهای اخیر قیمت بلیط بازی های جام جهانی 2022 به وسیله فیفا بین 69 تا 220 دلار مشخص شده است. این عدد برای بازی نهایی به 604 تا هزار و 600 دلار افزایش پیدا می نماید. بسته به اینکه جایگاه در کدام قسمت زمین نهاده شده باشد، قیمت بلیط متفاوت خواهد بود. رده یک، گرانترین و رده چهار مقرون به صرفهترین بلیط خواهد بود، اما جایگاه های مقرون به صرفه را کشور میزبان برای خود قطری ها رزرو نموده و از آنها 40 ریال قطر معادل 10 دلار دریافت می نماید. قیمت بلیط رده سه جام جهانی 2022، دو هزار و 200 ریال قطر معادل 604 دلار خواهد بود. تماشاچیان برای بلیط رده دو باید سه هزار و 650 ریال قطر معادل هزار و دو دلار پرداخت نمایند. خرید بلیط جایگاه در رده یک، پنج هزار و 850 ریال قطر معادل هزار و 606 دلار هزینه دارد.

اعلام نرخ هتل های قطر

در حال حاضر نرخ هتل های قطر بسیار افزایش پیدا نموده است. بالاخره جام جهانی فرصتی است تا این کشور کوچک بتواند از آن عایدی خوبی کسب کند به همین علت وزارت تجارت و صنایع قطر با اعلام قیمت اجاره هتل و اماکن اقامتی خاطرنشان کرد این ارقام از اول نوامبر تا 21 دسامبر 2022 معتبر هستند.

بر این اساس کمترین قیمت اجاره یک واحد در هتل معمولی برای هر شب 464 ریال (قطر)، واحد هتل های مجلل عادی 537 ریال و واحد هتل های مجلل ممتاز 1,222 ریال است.

اجاره اتاق استاندارد در هتل یک و دو ستاره 296 ریال، در هتل 4 ستاره عادی 482 ریال و در هتل 4 ستاره ممتاز 886 ریال است. کمترین قیمت برای اتاق های هتل 5 ستاره عادی 911 ریال و در هتل 5 ستاره ممتاز 1,488 ریال و در هتل 5 ستاره مجلل دستکم 2,133 ریال و ویلاهای 5 ستاره 2,801 ریال است.

بعلاوه شرکت املاک و مستغلات الاصمخ اعلام نموده تعداد اتاق هایی که در هتل های 3 و 4 و 5 ستاره برای میزبانی از تماشاگران جام جهانی فوتبال آماده هستند به 33 هزار و 200 واحد رسیده است. در حال حاضر 14 هزار اتاق در هتل های 5 ستاره، بیش از 9 هزار اتاق در هتل های 4 ستاره و 6 هزار اتاق در هتل های 3 ستاره پذیرای هواداران فوتبال هستند.

شاید پیگیری رزرو هتل و بلیت هواپیما برای بسیاری از مسافران ایرانی جام جهانی سخت باشد به همین علت آنها ترجیح می دهند با تور به قطر بروند. همین اتفاق است که موجب می گردد دفاتر مسافرتی به تدارک تور بپردازند. چون در حال حاضر اگر قرار باشد فردی به تنهایی ویزا تهیه نموده، بلیت هواپیما بگیرد و هتل رزرو کند، کار دشواری در پیش خواهد داشت از طرفی نرخی که باید بپردازد با نرخ تورهای گروهی متفاوت خواهد بود چون در حال حاضر بلیت هواپیما از تهران به دوحه برای یک راستا رفت از 20 میلیون تومان به بالا نرخ دارد. هر چند که مسافران قطر باید منتظر ثابت شدن نرخ بلیت هواپیما به سمت دوحه و اعلام نرخ به وسیله ایرلاین های داخلی باشند.

جذب مسافر جام جهانی به وسیله آژانس ها

حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران می گوید: درحال حاضر اگر کسی تور گردشگری جام جهانی می فروشد چون هنوز هتل و بلیت هواپیما قطعی نشده، در واقع مسافرگیری نموده یا رزرو می نماید و نمی تواند قول سفر به مسافر بدهد. در واقع دفاتر نباید تور بفروشند، چون هنوز رزرو هیچ هتلی قطعی نیست.

وی ادامه می دهد: هتل های قطر در اختیار فدراسیون جهانی فوتبال است این فدراسیون مانند همواره هتل ها را به فدراسیون کشورها واگذار می نماید. دفاتر هم از فدراسیون هتل می گیرند. در این رابطه نماینده ای از انجمن به قطر می رود تا درباره هتل ها صحبت کند.

رفیعی البته از اینکه هتل های کیش به فدراسیون واگذار گردد اظهار نگرانی می نماید و می گوید: اگر این اتفاق بیفتد مانند مسابقات قبل با رانت روبرو می شویم. همواره هوادارانی که به مسابقات رفته اند به مسائل زیادی برخورد نموده اند. اگر دولت می خواهد از عهده این کار به خوبی برآید، بهتر است که آن را به بخش خصوصی بسپارد.

رفیعی به مسافران جام جهانی توصیه می نماید که برای خرید تور و بلیت هواپیما عجله ننمایند تا نرخ ها متعادل گردد. هر چند که بعید نیست شاهد زیاده خواهی ایرلاین ها باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1906

به "به مسافران جام جهانی توصیه می گردد که برای خرید تور و بلیت هواپیما عجله نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به مسافران جام جهانی توصیه می گردد که برای خرید تور و بلیت هواپیما عجله نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید