بی توجهی به میانمار در افتتاحیه مانور بزرگ تایلند- آمریکا

به گزارش مجله فیروزی، تایلند و آمریکا چندان به حضور یکی از افسران نظامی ارتش میانمار در مراسم افتتاحیه بزرگترین مانور نظامی مشترک سالانه در جنوب شرق آسیا که امروز (سه شنبه) برگزار گردید، توجهی نکردند.

بی توجهی به میانمار در افتتاحیه مانور بزرگ تایلند- آمریکا

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نادیده دریافت حضور مقام نظامی میانمار در مراسم افتتاحیه این مانور از آن روی است که ارتش میانمار به نقض گسترده حقوق بشر در جریان سرکوب اقلیت مسلمان روهینجا در غرب این کشور متهم شده است. در جریان این سرکوب بیش از 650 هزار روهینجایی به بنگلادش گریختند.

گلن دیویس، سفیر آمریکا در تایلند در مراسم افتتاحیه مانور نظامی کبراگلد در شرق تایلند گفت: حقیقت این است که میانمار کشور شرکت نماینده در این مانور نظامی نیست.

وی حضور این افسر نظامی میانمار در مراسم افتتاحیه را شرح نداد.

در مراسم افتتاحیه پرچم میانمار برافراشته نشد. گمان بر این است که دولت تایلند از میانمار دعوت نموده بود تا سه تن از پرسنل نظامی خود را برای حضور در این مراسم اعزام کند اما تنها یک مقام نظامی در این مراسم شرکت کرد.

اخیرا نیز اعضای جمهوری خواه و دموکرات کنگره آمریکا دعوت از میانمار را برای حضور در مراسم افتتاحیه این مانور نظامی به انتقاد گذاشته و سناتور جان مک کین، رئیس کمیته خدمات مسلح سنا گفته بود که ارتش های دخیل در پاکسازی قومی نباید در کنار نیروهای آمریکایی اقدام به بهبود مهارت های نظامی خود نمایند.

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است که 11 هزار و 75 نیروی نظامی از 29 کشور قرار است در مانور سال جاری بین تایلند و آمریکا حضور داشته باشند و علاوه بر این دو کشور سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و مالزی هفت کشور اصلی حاضر در این مانور نظامی هستند. هدف از این مانور نظامی تقویت همکاری امنیتی، توسعه فعالیت های صلح بانی و حفظ آمادگی برای ماموریت های مربوط به یاری های بشردوستانه و نجات افراد در جریان بلایای طبیعی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 406

به "بی توجهی به میانمار در افتتاحیه مانور بزرگ تایلند- آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی به میانمار در افتتاحیه مانور بزرگ تایلند- آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید