ثبت تصاویر واضح در تاریکی با موتور پردازش هوآوی

به گزارش مجله فیروزی، در اوایل ماه جاری، HiSilicon، واحد طراحی تراشه هوآوی، از فناوری نو مرتبط با حوزه عکاسی رونمایی کرد. این شرکت یک ISP (پردازنده سیگنال تصویر) نو ایجاد نموده است که برای ارائه تصاویر هوشمندتر و واضح تر استفاده می گردد.

ثبت تصاویر واضح در تاریکی با موتور پردازش هوآوی

به گزارش خبرنگاران، این غول فناوری چینی، ISP تازه خود را در در نمایشگاه امنیت چین معرفی کرد. این موتور ISP HiSilicon Yueying نام دارد که به وسیله هوش مصنوعی اداره می گردد و نسل تازهی از محصولات هوشمند IoT (اینترنت اشیا) را تامین می نماید. به عبارت دیگر، این محصول، یک موتور پردازش تصویر هوشمند است که به زودی محصولات هوشمند تازهی وارد بازار خواهد نمود.

موتور پردازش تصویر تازه هوآوی، سبب افزایش کیفیت و وضوح تصاویر خواهد شد. HiSilicon بعلاوه با انجام بعضی آزمایش ها، قابلیت های ISP تازه را به نمایش گذاشت.یکی از قابلیت های این محصول، از بین رفتن نویز تصاویر حتی در تاریکی می باشد. این آزمایش در یک اتاق تاریک انجام شد که حتی نمی توان به درستی تفاوت بین اشیا و شکل کلی آن ها را تشخیص داد.

موتور ISP HiSilicon Yueying از یک NPU (واحد پردازش شبکه عصبی) و VPU (واحد پردازش بُرداری) تشکیل شده است، این دو برای انجام عملکرد های مختلف و ارائه راهکار های هوش مصنوعی، با هم ادغام شده اند. در حال حاضر، باید دید که ISP Engine تازه واحد طراحی تراشه هواوی به چه صورت عمل می نماید.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1789

به "ثبت تصاویر واضح در تاریکی با موتور پردازش هوآوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت تصاویر واضح در تاریکی با موتور پردازش هوآوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید