جادوگری به کدام کشورها راه پیدا نموده است؟

به گزارش مجله فیروزی، هری پاتر یکی از فیلم هایی بوده که به جادوگری اختصاص یافته است. اما، باید بگوییم که در دنیای واقعی هم کشور و شهرهایی هستند که این فرهنگ در آنها رواج دارد. با ما در مقاله جادو و جادوگری در کشورهای مختلف همراه باشید تا بدانید جادوگری به کدام کشورها راه پیدا نموده است. قطعا، کسب اطلاعاتی درباره اعتقاد به جادو در کشورهای مختلف برایتان جالب خواهد بود.

جادوگری به کدام کشورها راه پیدا نموده است؟

فهرست مطالب

عربستان سعودیآفریقای جنوبیجمهوری آفریقای مرکزیشیلیرومانیفیلیپینمکزیکانگلستانهائیتی

عربستان سعودی

عربستان سعودی یکی از کشورهایی بوده که هنوز در آن جادوگری صورت می گیرد و پلیس آن واحدی کامل را به برخورد با جرایمی که مربوط به جادو هستند، اختصاص داده است. براساس مقاله اعتقاد به جادو در کشورهای مختلف باید بدانید که در سال 2012، چیزی حدود 215 نفر از جادوگران بخاطر اقداماتی که انجام داده بودند، توسط پلیس بازداشت شدند. در عربستان سعودی برای مبارزه با جادوگری، بیشتر از 9 دفتر در شهرهای مختلف وجود داشته که همگی توسط پلیس ایجاد شده اند.

آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یکی دیگر از کشورهایی بوده که در آن جادوگری بسیار رایج است. در این کشور جادوگران نقش مهمی در نوع زندگی مردم دارند. برای مثال، مردم بومی زولو به دکتران احترام بسیار زیادی گذاشته و آنها را بعنوان طبیبان سنتی می شناسند. دکترهای جادوگر در زولو در دو دسته قرار می گیرند و به گروهی از آنها اینیانگاه یا گیاه درمانگر و به گروه دیگر سنگوما یا طالع بین گفته می گردد. براساس مقاله جادو و جادوگری در کشورهای مختلف باید بدانید که سانگوماها پزشکان جادوگری هستند که در قبیله زولو بیشتر نقش را بر عهده داشته و با موسیقی و تشریفات مذهبی با اجداد خود رابطه برقرار می کنند. مردم بر این باورند که قدرتهای الهی اینیانگاها یا پزشکان طب طبیعی را انتخاب نموده تا آنها با قدرتی که دارند، از اهالی قبیله در مقابل ارواح شرور محافظت کنند.

جمهوری آفریقای مرکزی

در جمهوری آفریقای مرکزی شهری به نام امبایکی وجود داشته که جادوگری در آن بسیار رواج دارد و بیشتر جرایمش مرتبط با جادوگری هستند. قبیله پیگمه، قبیله ای در این منطقه بوده که میانگین قد اهالیش بسیار کوتاه است و گفته می گردد که این گروه دشمنان خود را جادو نموده و حتی آنها را به حیوانات تبدیل می کنند. گریم وود، سردبیر یکی از روزنامه های معروف در سفر خود به این منطقه با یکی از قاضی های این شهر ملاقات کرد. به گفته او، یکی از جرایم بسیار متداول منطقه جادوگری بوده و به فرمهای مختلفی انجام می گردد. در این شهر اگر کودکی مشکوک باشد، او را به مراکز شفابخشی مسیحیان برده تا کشیشان با مشاوره و دعا او را درمان کنند. در این منطقه برای اینکه جادوگری را بخاطر اقداماتش مجازات نموده، او را به جریمه نقدی یا حبس طولانی مدت محکوم می کنند.

شیلی

مردم ماپوچه شیلی از جمله افرادی بوده که به فرهنگ جادوگری بسیار معتقدند. کالکوها، شروران جامعه بوده که با ارواح شیطانی خود سعی دارند تا ماچی ها را که رهبران معنوی و زنان پزشک هستند، از بین ببرند. مردم ماپوچه به کالکوها اعتقاد دارند و بر این باور هستند که کالکوها جادوی سیاه را جهت رسیدن به هدفهای شیطانی خود مورد استفاده قرار می دهند. ماچی ها کسانی هستند که وظایف مذهبی و روزمره خود را انجام داده و دارای شکل انسانی هستند، اما کالکوها زنانی بوده که شکلی مانند موجودات افسانه ای را به خود گرفته اند.

رومانی

براساس مقاله جادوگری به کدام کشورها راه پیدا نموده است باید بدانید که در سال 2011 قانون جدیدی در رومانی درباره مالیات فالگیرها، جادوگرها و طالع بین ها وضع شد. همچنین، قانون دیگری هم به تصویب رسید که در آن گفته شد اگر جادوگری پیش بینی غلط و نادرستی داشته باشد، باید مجازات گردد. این موضوع باعث شد تا گروهی از جادوگران و آنهایی که شغلشان تا حدودی مربوط به جادوگری بود، در کنار رودخانه دانوب برای اعتراض جمع شده و به دولت و رئیس جمهور لعنت بفرستند. براساس مقاله اعتقاد به جادو در کشورهای مختلف باید بدانید که در میان آنها جادوگری سوگند یاد کرد که طلسمی را علیه قانونگذاران استفاده خواهد نمود.

فیلیپین

مانگکو کولام ها، جادوگرانی بوده که در فیلیپین زندگی می کنند و با استفاده از جادوی سیاه به جادوگری می پردازند. در فیلیپین جادوگری امر بسیار متداول و رایج بوده و آن را هم برای کارهای شر و هم برای کارهای خیر مورد استفاده قرار می دهند. به جادوگر فیلیپینی کولام هم گفته شده و هدفش از جادوگری این است که به دشمنان خود آسیب بزند. عروسکهای وودو، عروسک هایی بوده که این جادوگران می توانند با استفاده از آنها به جامعه یاری کنند. این جادوگران معمولا به افراد دلشکسته معجون عشق را می فروشند تا آنها انتقام خود را از کسانی که در حقشان ظلم نموده اند، بگیرند.

مکزیک

یکی دیگر از کشورهایی که هنوز هم جادوگری در آن انجام می گردد، مکزیک است. در این کشور، سانتا مورته چهره ای قدیس هست، اما دارای مفهومی شوم بوده و ریشه در خرافات دارد. مردم معتقدند که این مجسمه قدرت جادویی داشته و بصورت یک زن طراحی شده که ماسک جمجمه دارد و یک روپوش بلند پوشیده است. بسیاری از مردم این کشور حضور این مجسمه را نشانه ای از نابودی و مرگ می دانند.

انگلستان

ویکا، یک فرقه جدید و دینی در انگلستان بوده که از سال 1950 میلادی به بعد معروف شد. این اعتقادات ریشه در جادوگری و پرستش طبیعت داشته و براساس سنتهای بت پرستی هستند. محفل ساحره ها مکانی بوده که جادوگران در آن گرد هم می آیند تا آیین و جادوهای مسالمت آمیز را یاد گرفته و به نوعی روی آنها تسلط کافی پیدا کنند. این جادوگران وعده های غذایی مراسم را پخش نموده و جادوهایی را که مرتبط به جشن هستند، با یکدیگر تمرین می کنند. این گروه از افراد خودشان را جادوگر می دانند، اما به اینکه جادوگری با هنرهای سیاه و شیطان پرستی پیوند دارد، هیچگونه اعتقادی ندارند.

هائیتی

اوبیا نسخه ای از جادوگری بوده که در آن طلسم را برای انجام دادن کارها یا پیش بینی آینده به کار می برند. این نوع جادوگری مخلوطی از مذهب و جادو بوده و مردم هائیتی متولیان این جادو را بعنوان راهنمایان معنوی می شناسند. تمرین وودو یکی از رایج ترین شکل این نسخه از جادوگری بوده که کاربردش در هائیتی برای جادو کردن افراد، به نفع خود یا به نفع دیگران است.

منبع: همگردی
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1251

به "جادوگری به کدام کشورها راه پیدا نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جادوگری به کدام کشورها راه پیدا نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید