جشنواره ایل سنگسری در تقویم کشور ثبت می گردد

به گزارش مجله فیروزی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان گفت: ثبت جشنواره ایل سنگسری در تقویم کشور از برنامه های مهم این جشنواره است.

جشنواره ایل سنگسری در تقویم کشور ثبت می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان، مهدی جمال عصر روز یکشنبه 21 مهرماه 98 در جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره ملی ایل سنگسری که با حضور نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، مسئولان و دبیر جشنواره برگزار گردید، اضافه کرد: جشنواره ایل سنگسری یکی از هفت رویداد برند ملی است و استان سمنان برای توسعه گردشگری احتیاج به برگزاری رویدادهای ملی دارد.

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این نشست گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره ایل سنگسری در استان تشکیل گردد تا در سال های بعد نیز شاهد برگزاری این جشنواره باشیم.

احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، نیز در این جلسه گفت: این گونه جشنواره ها به دلیل این که فرهنگ غنی کشور را معرفی می نمایند، در راستای تأمین امنیت کشور گام برمی دارند.

او اضافه کرد: برگزاری این گونه جشنواره ها یکی از راه های بسیار خوب درآمدزایی و پایه و اساس برای رونق گردشگری در منطقه و کشور است.

منصور بیرقی دبیر جشنواره ملی ایل سنگسری نیز در این نشست گفت: موضوع این جشنواره صنایع دستی، پوشاک و دست بافته ها است، شناسایی ظرفیت های بزرگ ایل سنگسری و معرفی آن و رونق صنعت گردشگری ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

در انتها جلسه احکام اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره ملی ایل سنگسری توسط نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به آن ها اهدا شد.

جشنواره ملی ایل سنگسری از تاریخ 15 لغایت 17 آبان ماه امسال با حضور استان های تهران، البرز، قم، مازندران، قزوین و سمنان برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 347

به "جشنواره ایل سنگسری در تقویم کشور ثبت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ایل سنگسری در تقویم کشور ثبت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید