خبرنگاران فراوری گوشت سفید در درمیان 16 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله فیروزی، بیرجند - خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: 9 هزار تن گوشت سفید سال گذشته در این شهرستان فراوری شد که نسبت به سال قبل از آن 16 درصد افزایش یافت.

خبرنگاران فراوری گوشت سفید در درمیان 16 درصد افزایش یافت

سید محسن نصیرایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: سال گذشته چهار میلیون و 900 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های شهرستان اجرا شده است.

وی گفت: در درمیان 194 واحد مرغداری وجود دارد که از این تعداد بیش از 80 واحد فاقد مجوز هستند، رعایت نکردن حریم راه، حریم بهداشتی، حریم محیط زیست و حریم اراضی کشاورزی از جمله موارد غیرمجاز بودن این تعداد واحد مرغداری است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان ادامه داد: ساماندهی و صدور مجوز این مرغداری ها احتیاجمند پیگیری از مرکز است و این مشکل چندین سال است که در شهرستان وجود دارد.

وی شهرستان درمیان را دومین فراوری کننده گوشت سفید در خراسان جنوبی معرفی کرد و گفت: گوشت فراوریی علاوه بر تامین احتیاج شهرستان، به استان های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان عرضه شده است.

نصیرایی با اشاره به اینکه سالانه در هر واحد مرغداری امکان چهار نوبت جوجه ریزی وجود دارد گفت: کمبود و گرانی قیمت نهاده ها، گرانی و نوسان قیمت جوجه یک روزه، نوسان قیمت فروش مرغ زنده از مهمترین مسائل پرورش دهندگان طیور در شهرستان است.

وی درخواست کرد که ذرت و سویا یارانه ای بیشتری به شهرستان درمیان اختصاص یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 819

به "خبرنگاران فراوری گوشت سفید در درمیان 16 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری گوشت سفید در درمیان 16 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید