خواننده ترانه معروف من یه پرندم درگذشت !

به گزارش مجله فیروزی، خبرنگاران: خواننده کوچه بازاری قدیمی ایران درگذشت.

خواننده ترانه معروف من یه پرندم درگذشت !

به گزارش خبرنگاران: احمدآزاد (17 فروردین 1340 - 10 آبان 1400 اصفهان) در روستای خمک (شهرکی ونارویی)، زابل) خواننده، آهنگساز، شاعر، ترانه سرا، نوازنده، روزنامه نگار، نویسنده، مجری و برنامه ساز رادیو و تلویزیون بود. از معروفترین اهنگ هایش می توان به ساقی، خوشگلای شمرون، مستمو شنگولم و من یه پرندم اشاره نمود.

احمد آزاد در اصفهان فراگیری ردیف ها و دستگاه های موسیقی ایران را نزد تاج اصفهانی و سلفژ را نزد هوشنگ بهشتی شروع کرد. پس از خروج از ایران و زمانی که در رشته مهندسی برق به تحصیل اشتغال داشت، مبانی موسیقی را با لقمان ادهمی و مهدی تاکستانی شروع کرد.

با آمدن سیاوش زندگانی به آمریکا با او همکاری و اجرای کنسرت نمود و هم چنین به خواندن و تمرین ردیف های آوازی موسیقی ایرانی از جمله ردیف آوازی استاد دوامی، میرزا عبدالله، محمود کریمی و دیگر استادان پرداخت. وی بعلاوه از محضر استاد حبیب الله خان بدیعی و جلیل زلاند و استاد ایرج استفاده نموده است.

آشنایی بیشتر احمد آزاد با موسیقی ایرانی و روش خواندن و اجرای ردیف های موسیقی، پس از آمدن ایرج و گلپایگانی به آمریکا و آشنایی با این دو موسیقیدان بود. وی بعلاوه در دانشگاه های معتبر آمریکا به تحصیل در رشته های مهندسی برق، مهندسی پرواز، خلبانی، دکترای متافیزیک، و روانشناس اجتماعی، هیپنوتیزم بالینی پرداخت. او بعلاوه مجری و برنامه ساز برنامه بامداد جمعه نیز بود که در هر قسمت به تبادل نظر با یکی از چهره های موسیقی می پردازد؛ و بعلاوه موسیقی ملی ایران را بیشتر به مردم می شناساند.

او دهم آبان ماه برای همواره جهان را ترک کرد.

منبع: رکنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1712

به "خواننده ترانه معروف من یه پرندم درگذشت !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواننده ترانه معروف من یه پرندم درگذشت !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید