درخواست دولت ؛ هر سال 6 ماه به سن بازنشستگی اضافه گردد ، تغییرات اعمال شده در بازنشستگی مشاغل سخت اعلام شد

به گزارش مجله فیروزی، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه به تشریح مصوبه این کمیسیون درباره تحقیقات اعمال شده برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور همانند خبرنگاران پرداخت.

درخواست دولت ؛ هر سال 6 ماه به سن بازنشستگی اضافه گردد ، تغییرات اعمال شده در بازنشستگی مشاغل سخت اعلام شد

به گزارشخبرنگاران، محسن زنگنه در مورد تغییرات اعمال شده برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: تلفیق در مصوبه ای دولت را مکلف به بازبینی آئین نامه و دستورالعمل مشاغل سخت کرد.

وی شرح داد: در حال حاضر برای مشاغل سخت و زیان آور به ازای هر یک سال خدمت یک و نیم برابر محاسبه می گردد. تلفیق در مصوبه خود این موضوع را به دو بخش تقسیم کرد، یک بخش شامل مشاغل سختی می گردد که از نظر سختی بالاتر از حد میانگین هستند. برای این افراد به ازای یک سال خدمت یک و نیم برابر (یک سال و نیم) محاسبه می گردد که سقف آن حداکثر 10 سال است.

زنگنه ادامه داد: گروه دوم برای آن دسته از مشاغل سختی است که از نظر سختی پایین تر از میانگین هستند. برای این دسته از افراد به ازای هر یک سال خدمت 1.3 برابر ارفاق در نظر گرفته شد که سقف آن هم حداکثر هفت سال است.

مخالفت تلفیق با افزایش مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم

سخنگوی کمیسیون تلفیق بعلاوه درباره معین تکلیف اندازه مالیات بر ارزش افزوده در لایحه برنامه گفت: مالیات بر ارزش افزوده دارای قانون دائمی است. لذا تغییر در قانون دائمی در قالب قانون برنامه درست نیست. بر همین اساس کمیسیون تلفیق ماده ای را حذف کرد که به موجب آن تا خاتمه برنامه هفتم سالی یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شد.

زنگنه با بیان اینکه بعضی کشورها تا 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده می گیرند، گفت: نکته در اخذ مالیات بر ارزش افزوده این است که باید از مصرف کننده نهایی گرفته گردد اما متاسفانه در کشور ما علاوه بر مصرف کننده نهایی در کل زنجیره گاهی چند بار مالیات بر ارزش افزوده گرفته می گردد که تورم زا بوده و بار مالی به مصرف کننده تحمیل می نماید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم اعلام کرد: بر این اساس با حذف این ماده عملا کمیسیون تلفیق مصوبه ای درباره مالیات بر ارزش افزوده ندارد و احکام دائمی درباره مالیات بر ارزش افزوده اجرا می گردد.

کمیسیون تلفیق هنوز مصوبه ای درباره سن بازنشستگی نداشته است

زنگنه درباره معین تکلیف سن بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم گفت: دولت در ماده ای پیشنهاد نموده بود که هر سال شش ماه به سن بازنشستگی اضافه گردد. با توجه به بعضی ایرادات از لحاظ قانون اساسی در حقوق مکتسبه این در مراعا گذاشته شد و بعدا درباره آن تصمیم می گیری می گردد؛ لذا هنوز کمیسیون در این باره مصوبه ای نداشته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1402 بروزرسانی: 20 مرداد 1402 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 2105

به "درخواست دولت ؛ هر سال 6 ماه به سن بازنشستگی اضافه گردد ، تغییرات اعمال شده در بازنشستگی مشاغل سخت اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دولت ؛ هر سال 6 ماه به سن بازنشستگی اضافه گردد ، تغییرات اعمال شده در بازنشستگی مشاغل سخت اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید