دیدار وزرای امور خارجه ازبکستان و کره جنوبی در نورسلطان

به گزارش مجله فیروزی، وزرای امور خارجه ازبکستان و کره جنوبی در شهر نورسلطان با هم دیدار و مسائل مهم منطقه را مورد آنالیز قرار دادند.

دیدار وزرای امور خارجه ازبکستان و کره جنوبی در نورسلطان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان که برای حضور در دوازدهمین نشست همکاری های کره جنوبی و آسیای مرکزی به شهر نورسلطان سفر نموده با کانگ کیونگ ها وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار و گفت وگو کرد.

وزرای امور خارجه روند اجرایی توافقات به دست آمده در تاریخ 18 و 21 آوریل امسال میلادی در چهارچوب سفر مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی به تاشکند و مذاکرات با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان را آنالیز کردند.

طرفین در این دیدار بر توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه در زمینه های سیاسی، مالی و بازرگانی، سرمایه گذاری، فرهنگی و انسانی و دیگر حوزه ها تاکید کردند.

در دیدار فوق همچنین سازو کارهای اجرایی طرح های سرمایه گذاری و اجتماعی، چشم انداز همکاری های متقابل در زمینه های به کار بردن دولت الکترونیکی، فنآوری های اطلاع رسانی- مخابراتی، آموزشی، بهداشتی و کشاورزی مورد آنالیز نهاده شد.

وزرای امور خارجه همچنین در خصوص مسائل بین المللی و منطقه ای مورد علاقه طرفین نیز گفتگو کردند.

کره جنوبی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران ازبکستان می باشد. کره جنوبی تاکنون برای حضور در اقتصاد ازبکستان بیش از 10 میلیارد دلار اختصاص داده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 360

به "دیدار وزرای امور خارجه ازبکستان و کره جنوبی در نورسلطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار وزرای امور خارجه ازبکستان و کره جنوبی در نورسلطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید