رئیس جمهوری: شعار سال را در سراسر کشور مجسم می کنیم

به گزارش مجله فیروزی، حسن روحانی، رئیس جمهوری ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح های مناطق آزاد با اشاره به اینکه در سال 99 طرح های مهمی از جمله پالایشگاه، پتروشیمی، تصفیه خانه آب و فاضلاب و طرح های آبی و خاکی افتتاح شد، گفت: دولت دو طرح مهم و عظیم دیگر دارد. یک طرح انتقال نفت از گوره به جاسک است که برای این کار هزار کیلومتر لوله کشی انجام می گردد و بخش عظیمی از صادرات نفت کشور را از خلیج فارس به دریای عمان منتقل می نمایند. در تاریخ ایران اولین بار است که چنین طرحی افتتاح می گردد.

رئیس جمهوری: شعار سال را در سراسر کشور مجسم می کنیم

روحانی با بیان اینکه از شروع دولت تاکید من این بود که این طرح انجام گردد، اضافه کرد: در اجرای این طرح ما با تحریم ها روبرو شدیم و لوله های 42 اینچی تحریم شد و ما دچار مشکل شدیم و ما این لوله ها را در داخل فراوری کردیم. طرح بسیار مهم دیگر دولت احیای دریاچه ارومیه است که برای مناطق شمال غرب کشور اهمیت زیادی دارد.

او ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد افتتاح های بسیار خوبی به ارزش 5800 میلیارد تومان بودیم که برای بیش از 5000 نفر اشتغال ایجاد می نماید. فراوری و اشتغال برای ما بسیار مهم است و سال جاری در پی پشتیبانی و برطرف موانع فراوری هستیم. نام سال جاری نباید در حد نام گذاری بماند و در عمل در سراسر ایران آن را مجسم می کنیم. تا آخرین دقیقه دولت ما کوشش خود را انجام می دهیم.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه مناطق آزاد برای ما بسیار مهم هستند توضیح داد: سرمایه گذاری بزرگی برای احیا و توسعه مناطق آزاد صورت گرفته است. مناطق آزاد ما در مرزهای کشور قرار گرفته است و به همین دلیل می توانند ارتباط خوبی با همسایگان داشته باشند. این مناطق برای فراوری، تجارت و سرمایه گذاری امتیازاتی دارند و می توانند پشتوانه کشور، استان ها و مردم بومی باشند.

او ادامه داد: مناطق آزاد باید جاذبه فراوری خود را حفظ نموده و قدرت صادرات داشته باشند. قبل از این دولت، مناطق آزاد وارد کننده اجناس بودند که قیمت کمتری نسبت به سایر مناطق داشت که این خیلی ارزشمند نیست. مناطق آزاد باید وارد کننده مواد اولیه بوده و قدرت فراوری و صادرات داشته باشند.

روحانی اعلام نمود: گردشگری یکی دیگر از مزایای منطقه آزاد است. در این هفت سال تعداد گردشگران به دو برابر رسیده است که البته به دلیل کرونا این بخش دچار مشکل شده است. البته با واکسیناسیون باید کاری کنیم که مردم بتوانند بیشتر سفر داشته باشند. از اواسط سال جاری شرایط نیز با واکسن داخلی و واکسن هایی که وارد می گردد بهتر خواهد شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1393

به "رئیس جمهوری: شعار سال را در سراسر کشور مجسم می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری: شعار سال را در سراسر کشور مجسم می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید