رازهای عجیب خون که سال 1909 کشف شد!

به گزارش مجله فیروزی، با پیشرفت روزافزون علم، نکات جالب توجه و حیرت انگیزی درمورد بدن افراد و ویژگی های شخصیتی و حتی دلایل و عواملی که منجر به بیماری های مختلف می شوند، تعیین شده است.

رازهای عجیب خون که سال 1909 کشف شد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، یکی از این موضوع ها، بحث گروه خونی افراد است. اینکه گروه خونی شما A است، B، AB و یا O حرف های زیادی درمورد شما می گوید؛ طبق تحقیقات، اینکه گروه خونی شما مثبت است یا منفی در بسیاری از مسائل تاثیرگذار است.

حالا اینکه به طور کلی بحث گروه های مختلف خونی از چه زمان مطرح شد نیز سوال دیگری است که در این مقاله قصد داریم تا به نکات جالبی مورد مثبت یا منفی بودن Rh گروه خونی شما و مسائلی از این قبیل بپردازیم:

1- بحث گروه های مختلف خون چه زمانی مطرح شد

شاید برایتان جالب باشد بدانید که اولین بار چه زمانی بحث گروه های خونی مطرح شد؟ در سال 1909، کارل لندشتاینر، محقق اتریشی اولین فردی بود که چهار گروه خونی اصلی را شناسایی کرد و در سال 1930، جایزه نوبل فیزیولوژی (پزشکی) را به خاطر کوشش هایش در این زمینه دریافت کرد.

به لطف تحقیقات اوست که الان می دانیم که برای تزریق خون به هر بیمار، با گروه خونی معین، از چه گروه های خونی می توان استفاده کرد.

مشروح گزارش را اینجا بخوانید.

227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1954

به "رازهای عجیب خون که سال 1909 کشف شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای عجیب خون که سال 1909 کشف شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید