راهنمای سفر ، چگونه از سفر خود لذت بیشتری ببریم؟

به گزارش مجله فیروزی، سفر کردن هم مثل هر کاری راه و روش خود را دارد و اگر بتوانیم در مورد راه و روش سفر بیشتر بدانیم، سفر بهتری خواهیم داشت. در سفر هم باید برنامه ریزی زمانی داشته باشیم و هم برنامه ریزی برای هزینه هایمان. با این حال این همه ماجرا نیست و نکات ضروری دیگری نیز هست که باید به آنها توجه کنیم. با جمع آوری اطلاعات کاملی از راهنمای سفر می توانیم سفرهای لذت بخشی داشته باشیم.

راهنمای سفر ، چگونه از سفر خود لذت بیشتری ببریم؟

اولویت بندی کارها در سفر

اگر پول کافی نداشته باشید که سفر کنید، ولیکن کمد لباس شما پر باشد از لباسهایی با طرح های مختلف که هرگز آنها را نمی پوشید و دوستشان ندارید؛ یا پارگینگ و انباری شما پر باشد از اسباب بازی های گران قیمتی که گرد و غبار روی آن را گرفته و شما از آنها استفاده نمی کنید، پس اهداف شما برای سفر کردن روشن نیست؛ چرا که در کجا، و چگونه هزینه کردن و اولویت بندی در آنها را نمی دانید و برنامه ریزی ندارید.

بسیاری از افرادی که زیاد سفر می کنند در طی 20 سال گذشته بیشتر انرژی، تمرکز و منابع مالی خود را به سمت سفر راهنمایی کرده اند و اولویت های شان را در سفر کردن قرار داده اند. شاید فکر کنید که آنها در حال حاضر چیزهای زیادی به دست آورده اند؛ اما آنها تنها خاطرات زیاد و پرباری دارند که خود یک دنیاست.

اختصاص زمان بیشتر برای هر مکان دیدنی

هنگامی که شما در حال برنامه ریزی برای یک سفر هستید، سعی نکنید به همه جا بروید و هر کاری را انجام دهید. به جای مسابقه از یک کشور به کشور های دیگر، یا 6 کشور در 6 هفته بصورت فشرده و با هزینه های بالا در جابه جایی؛ به یک مکان و یک منطقه خوب بروید و جاهای دیدنی آن را با حوصله ببینید و با برنامه ریزی مناسب از هزینه های اضافی در سفر بپرهیزید؛ زیرا اگر بخواهید مرتب جای خود را تغییر دهید در زمان کوتاهی که در اختیارتان است، ناچارا باید برای جستجوی پروازهای ارزان، صرف وقت در جستجوی مکان های مختلف، مسائل مربوط به گرفتن ویزا، تغییر ارز و غیره زمان شما را در سفر می سوزاند و از نظر مالی ضرر می کنید. گشتن در یک مکان احساس راحتی بیشتری برای شما فراهم می کند.

مسافرت با بچه ها

در هنگام سفر انفرادی سرعت شما بیشتر از زمانی است که همراه همسر یا مخصوصا هنگام سفر با بچه ها همراهتان هستند. در این شرایط برنامه ریزی های شما با سرعت کمتری پیش می رود؛ پس واقع بین باشید و برنامه های خود را محدود تر و با کفیت تر کنید، تا هم خود و هم کودکتان از این سفر لذت بیشتری ببرد. با این کار این احساس در شما ایجاد می گردد که کمتر مجبور هستید ببینید و انجام دهید، به همین علت در این صورت سفر برای همه شما مجذوب کننده تر و بدون استرس تر خواهد بود. باید به این نکته توجه کنید که زمان مناسب برای انجام همه کارها و دیدن از همه مکان ها ندارید.

تجربه چیزهای متفاوت در سفر

در هنگام سفر به خارج از کشور، سعی کنید چیزهای جدیدی را تجربه وآنها را یاد بگیرید. اگر چیزهایی متفاوت با خانه شما باشد در آن سفر سود برده اید، وگرنه در صورت شباهت آن با فاکتورهای موجود در خانه سفرتان چندان جالب نخواهد بود. این چیزها مثلا شامل غذاهای جدیدی است که در مورد فرهنگ یک کشور می تواند به شما حرف های بسیاری بگوید. از خوردن غذاهای خیابانی نترسید. ما به خارج از کشور سفر می کنیم تا فرهنگ ها، محیط ها و روش های مختلف تفکر آن مرزو بوم را تجربه کنیم. اگر به خارج از کشور سفر می کنید، خود را محدود نکنید. اگر با فکر باز سفر کنید می توانید تجربه ای بسیارغنی تر داشته باشید.

متوقف نکردن سفرها با حضور بچه ها

ما اغلب ایمیل هایی را دریافت می کنیم که سفر با بچه ها مشکل است و باید چکار کنیم!؟

اگر شما با بچه ها مشکل دارید باید سفر کردن با آنها را یاد بگیرید. سفرتان را از انفرادی به دو نفره (زن و شوهر) و از آن به سه یا چهار نفره (کودک همراه با پدر و مادر و…) تبدیل کنید تا رفته رفته این پلکان به سمت بهتری در طی سفرتان سیر می کند و کوله بار تجربه شما پربارتر می گردد. بله ، سفر خانوادگی دارای چالش هایی است. جوانب مثبت و منفی مسافرت با بچه ها وجود دارد، اما مهمترین سود آن به وجود آمدن خاطره هایی ارزشمند است.

صحبت کردن با مردم محلی

یکی از بهترین راهنمایی ها در سفر و آنچه ما همیشه به همه توصیه می کنیم، این است که با مردم با زبان محلی صحبت کنید؛ افراد محلی هر شهر بهترین توصیه های سفر در شهر خود را به شما می دهند؛ از بهترین رستوران ها تا مراکز دیدنی آن شهر و یا سوالاتی که برای شما به وجود می آید مثل :

از کجا می توانیم بهترین قهوه را بدست آوریم؟

بهترین مراکز خرید شهر کجاست؟

بهترین راهنما کارمندان محلی هتل های آن شهرند. پس قبل از سفر به یک شهر چند کلمه و یا جمله های مهم محلی آن را بیاموزید چون همه انگلیسی نمی دانند. یادگیری اصول زبان محلی یک راه عالی برای نشان دادن احترام و شکستن موانع است. به علاوه یک لبخند، یک موج و یک نگرش محبت آمیز می تواند هر گونه مانعی را که زبان ها درک نمی کنند، از بین ببرد.

رعایت چه نکاتی در سفر با هواپیما ضروری است؟

سفر روسیه - رعایت چه نکاتی ضروری است؟

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 17 آذر 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1999

به "راهنمای سفر ، چگونه از سفر خود لذت بیشتری ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر ، چگونه از سفر خود لذت بیشتری ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید