راه اندازی خانه ملیله زنجان تا سرانجام تابستان 98

به گزارش مجله فیروزی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، از راه اندازی خانه ملیله تا پایان تابستان امسال خبر داد.

راه اندازی خانه ملیله زنجان تا سرانجام تابستان 98

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، یحیی رحمتی در اولین کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه جهانی شدن زنجان به عنوان شهر ملیله به این معنی است که باید از ظرفیتی که در این زمینه در اختیار داریم به نحو مطلوب استفاده کنیم، افزود: به همین دلیل و طبق برنامه ریزی اجرا شده قرار است خانه ملیله زنجان تا سرانجام تابستان راه اندازی شود.

او با یادآوری اینکه ملیله دستاورد تمدنی شهر زنجان محسوب می شود، شرح داد: با نام گذاری زنجان به عنوان شهر ملی ملیله، جهانی شدن آن نیز پیگیری و با حضور هیجا غداوی ظرفیت های استان زنجان در این زمینه معرفی شد که امیدواریم به همین دلیل شاهد ثبت جهانی این مهم تا تابستان امسال باشیم که تحقق این موضوع، راه اندازی خانه ملیله زنجان را تا سرانجام تابستان امسال به همراه خواهد داشت.

این مسئول با تاکید بر اینکه برای ثبت نهایی موضوع جهانی شدن زنجان به عنوان شهر ملیله باید مدیریت شهری و سیاسی منطقه و سازمان های مردم نهاد متعهد به حفظ این هنر اصیل در منطقه باشند، ادامه داد: بی تردید، یکی از ضرورت های جهانی شدن زنجان به عنوان شهر ملیله، راه اندازی خانه ملیله تا سرانجام تابستان امسال است که امیدواریم این مهم تحقق یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه رویکرد اصلی ما معرفی ظرفیت هایی است که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان وجود دارد، اظهار کرد: در این بین، عمده ترین معرفی ها در قالب بیلبورد و بنر مربوط به حوزه صنایع دستی استان بوده که در این زمینه نیز تلاش شده است تا قدردانی لازم از سرمایه های انسانی این عرصه به عمل آید.

او با تاکید بر اینکه در برهه کنونی، هنرمندان عرصه صنایع دستی بیش از هر زمان دیگری به روحیه و انگیزه مضاعف برای تداوم حضور در این هنر نیاز دارند، افزود: با توجه به مشکلاتی که امروز در همه بخش ها شاهدش هستیم و عرصه صنایع دستی نیز از این قضیه مستثنی نیست، قوت قلب دادن به هنرمندان صنایع دستی می تواند گامی بلند در راستای حفظ سرمایه های انسانی این بخش باشد.

رحمتی با یادآوری اینکه 232 نفر هنرمند زنجانی در قالب 52 کارگاه در حوزه ملیله فعالیت می کنند که تلاش همه این فعالان باعث شد تا ثبت زنجان به عنوان شهر ملی ملیله محقق شود، ادامه داد: بی شک، در کنار تلاش هایی که در راستای ثبت ملی این اثر صورت گرفت، نباید از مواردی چون عیار 99 درصدی نقره، ظرافت ملیله زنجان و نیز اصالت نقوش آن در تحقق این مهم غافل بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان، با بیان اینکه زنجان در بحث امنیت گردشگران توانسته است برای سومین سال متوالی رتبه اول را از آن خود کند، بیان نمود: بی تردید، امنیت حرف اول را در هر زمینه ای می زند و تا این ظرفیت برای منطقه ای فراهم نباشد، نمی توان انتظار داشت که سایر شاخص ها نیز دستخوش تغییر شود، از این رو کسب رتبه اول در زمینه امنیت گردشگری برای سومین سال متوالی، حاکی از وجود این ظرفیت ارزشمند در استان زنجان است.

رحمتی همچنین به برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم اشاره و گفت: در این دوره از جشنواره شاهد حضور 15 دیپلمات از 15 سفارتخانه بودیم در زنجان بودیم که این حضور حاصل نشست وزرای امور خارجه 10 کشور عضو اکو بود که در یکی از بندهای بیانیه این نشست به آن اشاره شده است.

همچنین او از زحمات کمیته ها و اعضای ستاد اجرای خدمات سفر استان زنجان در نوروز 98 تقدیر بعمل آورد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 78

به "راه اندازی خانه ملیله زنجان تا سرانجام تابستان 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی خانه ملیله زنجان تا سرانجام تابستان 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید