راه اندازی سامانه علامت دهی قطار شهری تبریز

به گزارش مجله فیروزی، سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: یک رام قطارشهری با استفاده از سامانه علامت دهی راه اندازی شده به وسیله متخصصان داخلی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.

راه اندازی سامانه علامت دهی قطار شهری تبریز

آقای وحیدکیا با بیان اینکه یک رام قطار شهری بعد از انجام تست بر مدار بهره برداری و سرویس دهی قرار می گیرد،گفت: این قطار سال گذشته وارد تبریز شد که سیستم سیگنالینگ آن طی سال جاری به وسیله متخصصان داخلی نصب و راه اندازی شد.

وی با اشاره به توان متخصصان داخلی در تامین احتیاج های فناورانه قطارشهری اظهار کرد: با توجه به اینکه تامین سیستم آن برد (سیگنالینگ) به وسیله شرکت بمباردیر سوئد بود به علت تحریم بین المللی کوشش شرکت تامین کننده برای حضور سوپروایزر برای تست و راه اندازی بی نتیجه مانده بود.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به قرارداد خرید 315 واگن قطارشهری به وسیله سازمان شهرداری های وزارت کشور گفت: فراوری 100 واگن چینی به اتمام رسیده و از 215 واگن داخلی تعداد 20 واگن به وسیله شریک داخلی شرکت پوژن شرکت ایریکو واقع در شهر ابهر فراوری و به شهر های اصفهان، شیراز و تبریز تحویل داده شد.

وی یادآوری کرد: یک رام (پنج واگن) از این قرارداد در 12 تیر 1400 وارد تبریز شد و راه اندازی و تست های اولیه آن در مهر سال گذشته به اتمام رسید که لازم بود قطار مذکور مجهز به سیستم سیگنالینگ شده و سامانه مخابراتی نیز وصل گردد.

طرح مطالعه پروژه قطارشهری تبریز در سال 1380 و عملیات اجرایی آن نیز سال 1384 شروع شد و در 1394 بخشی از آن به بهره برداری رسید. این طرح در پنج خط شامل چهار خط اصلی و یک خط حومه، در مجموع به طول 100 کیلومتر طراحی شده است.

در حال حاضر مرحله 1 و 2 خط یک قطارشهری تبریز به طول 11 کیلومتر از ایستگاه ائل گلی تا ایستگاه میدان کهن در حال بهره برداری است.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: mfiroozi.ir شناسه مطلب: 1980

به "راه اندازی سامانه علامت دهی قطار شهری تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه علامت دهی قطار شهری تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید